Wpływ obciążeń tłumem pieszych

Nasza ocena:

5
Pobrań: 49
Wyświetleń: 791
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wpływ obciążeń tłumem pieszych - strona 1 Wpływ obciążeń tłumem pieszych - strona 2 Wpływ obciążeń tłumem pieszych - strona 3

Fragment notatki:

Wpływ obciążeń tłumem pieszych
Do niedawna obciążenie tłumem pieszych było traktowane jako statyczne. Jednak rozwój konstrukcji kładek dla pieszych, w tym także o konstrukcji drewnianej spo­wodował, że pojawiła się konieczność uwzględnienia podczas projektowania tzw. kryterium komfortu użytkowania przez ludzi. Wymusza to na projektantach ko­nieczność przeprowadzania analizy dynamicznej konstrukcji. Efekty dynamiczne spowodowane działaniem ruchomych obciążeń tłumem pieszych, określane są czę­stotliwością drgań własnych [150], [168].
Na podstawie analiz pracy już wybudowanych konstrukcji zostały opracowane tzw. kryteria komfortu użytkowania przez ludzi [312]. Określono, że częstotliwość pionowych drgań własnych mostu wynosząca od 1,6 Hz do 2,4 Hz oraz poziomych drgań własnych między 0,8 i 1,2 Hz nie jest korzystna dla pieszych i powoduje u nich uczucie dyskomfortu. Te wartości zostały zapisane w EN 1990 [214]. Aktu­alne zapisy w EN 1995-2 [218] określają 5 Hz jako graniczną wartość częstotliwości drgań własnych konstrukcji. Jeśli ta wartość jest mniejsza, wtedy należy przeprowadzić analizę dynamiczną konstrukcji. Obejmuje ona określenie przyspieszeń konstrukcji mostu spowodowanych przez:
jedną osobę,
nieliczną grupę osób,
potok ludzi. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz