To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Stan graniczny drgań
Uwagi wstępne
Działanie obciążeń wiatrem, ruchem pieszych i ruchem pojazdów, obecnie głównie kołowych, a kiedyś także kolejowych wywołuje „odpowiedź" dynamiczną mostów drewnianych. Należałoby dodać jeszcze oddziaływania sejsmiczne, ale to zagadnienie pominięto w niniejszym opracowaniu.
Przy projektowaniu mostów drewnianych często decydującym stanem nie jest stan graniczny nośności, ale stan graniczny użytkowania. Dotyczy to w szczególności lekkich kładek dla pieszych. Jednym z takich stanów może być częstotliwość drgań własnych, a także własności tłumiące konstrukcji określane dekrementem tłumienia.
Badania dynamiczne mogą służyć również szybkiemu określaniu sztywności konstrukcji mostu jako całości wykorzystując jej związek matematyczny.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)