Wojas projekt cz 2

Nasza ocena:

5
Pobrań: 1540
Wyświetleń: 4130
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wojas projekt cz 2  - strona 1 Wojas projekt cz 2  - strona 2 Wojas projekt cz 2  - strona 3

Fragment notatki:


STRATEGIA WEJŚCIA I OBSŁUGI RYNKU PRZEDSIĘBIORSTWA - MARKI WOJAS CZĘŚĆ II GRUPA KrDUZa1012
Uniwersytet Ekonomiczny
Kraków 12.11.2012
Spis treści I.Wprowadzenie
II. Prezentacja danych o rynkach
Definicja makrootoczenie
Opis poszczególnych składowych makrootoczenie
Rynek Czeski
Rynek Gruziński
III.Ocena rynków
IV.Wybór rynku docelowego
V. Zakończenie
Wprowadzenie
Przed podjęciem decyzji inwestycyjnej dotyczącej ekspansji na nowe, zagraniczne rynki niezbędna jest analiza atrakcyjności tychże rynków między innymi pod względem finansowym, politycznym, kulturowym czy prawnym. Zbadanie sytuacji politycznej i prawnej daje nam możliwość identyfikacji najważniejszych z naszego punktu widzenia barier wejścia na rynek czy innych utrudnień. Poznanie kultury danego kraju umożliwi unaocznienie głównych preferencji nowych potencjalnych klientów, porównania ich z krajowymi, a co za tym idzie dostosowanie działalności do nowego odbiorcy, aby był jak najbardziej dla niego atrakcyjny. Niezbędna jest także charakterystyka rynku docelowego i ustalenie naszego potencjalnego w nim miejsca.
Z punktu analizowanego przedsiębiorstwa jakim jest Wojas, rynek atrakcyjny dla naszej firmy to ten który pozwoli zaistnieć jej na rynku zagranicznym oraz wypromuje polską markę. Aby to osiągnąć należy wziąć pod uwagę następujące kryteria: Uwarunkowania geograficzne danego kraju - szczególnie strefa klimatyczna i położenie geograficzne, które mają wpływ na rodzaj produkowanego obuwia jak i ujawniają struktury potrzeb konsumentów. Zamożność przyszłych nabywców - dochody potencjalnych klientów (przychód netto w ciągu miesiąca). Styl życia i kultura danej grupy społecznej - dotyczy indywidualnego, swoistego dla danego człowieka sposobu bycia (ogółu motywów , cech, zainteresowań, wartości, zachowania , sposobu postrzegania świata i reagowania na niego), a także przyjętych norm, reguł, tradycji itd. Kosmopolityczne orientacje konsumentów - podatność konsumentów na zagranicznego produkty, siła więzów kulturowych z Polską. Ryzyko polityczne - niestabilność rządów zmienność polityki gospodarczej i zagranicznej Ryzyko finansowe - stopa inflacji, kursy walutowe, ograniczenia przepływu kapitału Ryzyko prawne - ograniczenia eksportu i importu, brak stabilności prawa Logistyka - transport i magazynowanie produktów Udział procentowy danego kraju w sektorze obuwniczym Nasycenie rynku - konkurencja działająca na danym rynku i stopień jej zaawansowania wejścia na rynek

(…)

… się zwiększa  i w roku 2009 wynosił on 46 019,1, w 2010 - 55 187 tys. USD , natomiast eksport do Polski wynosił w 2009 4985 tys. USD w 2010 było to 4754,1. Wśród polskich towarów eksportowych znajdują się m.in. leki, kosmetyki, proszki do prania, pieluchy, golarki, meble, tłuszcze roślinne, pojazdy, maszyny budowlane, części do taboru kolejowego, farby, płyty pilśniowe i wiórowe. Jeśli mówimy o towarach…
… z największych beneficjentów reform rozpoczętych po 2004 roku, szczególnie w sprawach własności oraz podatków. Ponadto kraj od 2000 roku należy do Światowej Organizacji Handlu, ma podpisane umowy handlowe z wieloma partnerami zagranicznymi. W 2010 roku sektor ten stanowił 8.4% całkowitego PKB kraju. Około 53 % całego zatrudnienia stanowi zatrudnienie w rolnictwie ( wliczając w to łowiectwo, rybactwo, przemysł…
… i aplikację składa się do Urzędu Kontroli Podatkowej.
Nie ma wymagań prawnych co do wysokości kapitału założycielskiego. Jest to w gestii partnerów, aby uzgodnić jego wysokość.
Do form prowadzenia działalności gospodarczej należą:
Spółka Akcyjna będąca podmiotem prawnym, której kapitał zakładowy dzieli się na udziały o równej wartości nominalnej. Akcje stanowią poświadczanie praw akcjonariuszy w stosunku…
… % produkcji i 86% całego obrotu handlowego.
Gruzińska gospodarka charakteryzuje się przede wszystkimi takimi mocnymi sektorami jak:
Produkcja - Od 2004 oku Gruzja rozpoczęła inwestycje zarówno krajowe jak i zagraniczne w rozwój ważnych sektorów gospodarczych, takich jak tekstylia, farmacja, metalurgia, materiały budowlane, przemysł lotniczy, przemysł stoczniowy, motoryzacyjny (części samochodowe). Wraz…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz