Fragment notatki:
S TRATEGIA WEJŚCIA I OBSŁUGI RYNKU PRZEDSIĘBIORSTWA - MARKI WOJAS CZĘŚĆ III GRUPA KrDUZa1012
Uniwersytet Ekonomiczny
Kraków 03.01.2013
Spis treści Wprowadzenie W dzisiejszych czasach dla firmy najważniejszymi atutami są przetrwanie i rozwój w dłuższej perspektywie czasu. Aby ten rozwój mógł mieć miejsce, firma musi cechować się odpowiednim kapitałem i perspektywami na przyszłość, a przede wszystkim musi tego rozwoju chcieć i do niego dążyć. Przedsiębiorstwa mogą się rozwijać na różne sposoby, m.in. poprzez dywersyfikację oferty handlowej lub otwarcie się na nowe rynki, nie tylko krajowe ale również zagraniczne. Podstawą naszego projektu jest rozwój firmy WOJAS na nowe rynki zagraniczne, a dzięki odpowiedniemu potencjałowi w postaci stosowania nowoczesnych technologii wytwarzania, orientacji na klienta, posiadania wyspecjalizowanej kadry pracowników, a także znanej szerokiemu gronu odbiorców marce, firma jest idealnym kandydatem by się rozwijać, a w rezultacie stać się przedsiębiorstwem międzynarodowym. Czym więcej jest firma prowadząca swoje działania na wielu rynkach zagranicznych - firma globalna? Jest to przedsiębiorstwo sprzedające swoj e produkty i usługi na całym świecie, posiadające międzynarodową sieć sprzedaży oraz wyposażenie produkcyjne, które umożliwia uzyskanie przewagi konkurencyjnej poprzez wykorzystanie skali operacyjnej i technologii w przekroju światowym. Przedsiębiorstwa międzynarodowe zyskują wiele dzięki swojemu transnarodowemu charakterowi. Wykorzystując swoją uprzywilejowaną pozycję, mogą przenosić swoje zakłady tam, gdzie istnieje tania siła roboczą , niższe podatki lub gdzie występuje możliwości uzyskania innej przewagi konkurencyjnej . Wpływają na proces tworzenia prawa , instytucje oraz osoby. Ze względu na wstępowanie efektu skali są w stanie oferować dobra i usługi po konkurencyjnych cenach . Ich działalność finansowa ze względu na swój ogrom i znaczenie wpływa nierzadko na stan gospodarki w danym kraju. Firmy międzynarodowe stać na zatrudnienie najlepiej wykwalifikowanych fachowców, zarówno w inżynierów, jak i specjalistów od marketingu, dzięki temu są w stanie kreować swój pozytywny wizerunek w oczach konsumentów . Wywierają wpływ ma mass media, a dzięki temu, kreują nowe potrzeby, modele konsumpcji, styl życia , a także zachowania społeczne. Synteza z oceny strategicznej przedsiębiorstwa i rynku Przedsiębiorstwo WOJAS jest dynamicznie rozwijającą się organizacją, która ma duży potencjał ekspansji na rynki zagraniczne. Myśląc o wyborze docelowego rynku, tworząc strategię wejścia oraz plany operacyjne, trzeba wziąć pod uwagę całokształt uwarunkowań dotyczących wybranego kraju oraz specyfiki przedsiębiorstwa.
(…)
…, rozwój marki na rynkach wschodnich - głównie w Rosji, na Ukrainie i Białorusi, stworzenie nowego centrum logistycznego, które pozwoli na obniżenie kosztów produkcji, logistyki i zarządzania zapasami, ciągły wzrost sprzedaży we wszystkich salonach. Firma planuje także połączenie z marką Gino Rossi i utworzenie z nią grupy odzieżowo - obuwniczej.
Jak dotąd firmie udało się zwiększyć świadomość marki…
…. Jest to także decyzja wynikająca z długofalowych planów firmy Wojas, mających na celu ekspansję dalszych wschodnich rynków. Ze względu na ową strategię, lokalizacja w Poti ma charakter strategiczny, ze względu na obecność portu oraz położenie miasta nad Morzem Czarnym. W przyszłości, centrum produkcyjne w Poti będzie odpowiadało za zaspokojenie zapotrzebowania rynku obuwniczego państwa byłego Związku Radzieckiego…
… i operacyjnych w zakresie marketingu-mix
Z wcześniejszych analiz wynika iż Wojas Trade jest w dobrej pozycji zarówno finansowej jak i produkcyjnej by rozszerzyć swoją działalność na rynki zagraniczne. Firma przyjmie strategię ekspansji na rynek gruziński, proponując tamtejszym mieszkańcom swoje obuwnicze produkty (strategia rozwoju produktu).
W celu określenia odpowiednich działań w zakresie marketingu-mix…
… obuwia, mianowicie: damskie i męskie Casual, Urban i Formal oraz ze względu na panujący klimat obuwie zimowe. Ze względu na otwartość Gruzinów na polskie produkty zdecydowaliśmy się wdrożyć strategię standaryzacji produktu.
Strategia cenowa firmy zależeć będzie od nasycenia rynku, dochodów konsumentów, a także sytuacji gospodarczej kraju. W związku z tymi czynnikami postanowiliśmy przyjąć strategię cen…
… Casual, Urban i Formal oraz obuwie zimowe, z zastosowaniem strategii standaryzacji produktu.
Cena - strategia cen pośrednich - zamierzamy oferować produkty wysokiej jakości po średniej cenie, w stosunku do cen konkurencji na rynku gruzińskim. Wraz ze zmianą fazy cyklu życia produktów i rozwojem Wojas cena będzie ulegać zmianie.
Dystrybucja - początkowo przy wykorzystaniu pośrednika zagranicznego…
… czy oznaczeń handlowych czy też umożliwia uwzględnienie w planach rozwojowych większej sprzedaży towarów. W ramach umowy franczyzy zostanie nałożony obowiązek sprzedaży wyłącznie towarów nabytych u Wojasa lub innych dostawców na których zgodę wyrazi przedsiębiorstwo.
Nie bez znaczenia jest również fakt otrzymywania od potencjalnego franczyzobiorcy wynagrodzenia pochodzącego nie tylko ze wstępnych opłat…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)