Wizerunek i tożsamość przedsiębiorstwa-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 679
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wizerunek i tożsamość przedsiębiorstwa-opracowanie - strona 1 Wizerunek i tożsamość przedsiębiorstwa-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

WIZERUNEK I TOŻSAMOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA (tutaj także: 12. Corporate Identity)
Cel każdej firmy - wyróżnienie się spośród konkurencji. W praktyce PR stosuje się różne terminy do oznaczenia wyróżniania się firmy z jej otoczenia: tożsamość firmy, tożsamość wizualna, identyfikacja całościowa, system identyfikacji firmy, corporateidentity.
Terminem odmiennym, niż tożsamość firmy, jest jej wizerunek.
Wizerunek firmy = to, co ludzie o niej myślą, jej swoisty obraz w świadomości osób stykających się z nią bezpośrednio (np. Klienci) lub pośrednio (ogólnie: uczestnicy rynku).
Tożsamość firmy = te wszystkie elementy, za pomocą których jest ona identyfikowana i wyróżniana spośród konkurencji.
Między tymi pojęciami zachodzą oczywiście zależności (w załóżeniu sposób prezentacji ma wpływ na to, co ludzie myślą o firmie), ale podstawowa różnica: wizerunek jest czymś zewnętrznym wobec firmy, czymś na co firma może starać się wpływać i kształtować, tożsamość zaś stanowi nieodłączny atrybut firmy i podlega jej pełnej kontroli.
Niektóre z czynników wpływających na wizerunek: jakość produktów, działania promocyjne, renoma firmy, emocjonalne czynniki brzmienia marki, opinie fachowców, popularność, odpowiednio dobrany personel
Główne zadanie PR - stworzenie wyróżniającej tożsamości i korzystnego wizerunku Funkcje wizerunku firmy:
- zjednuje opinię publiczną do marki i firmy
- usuwa anonimowość między producentem i odbiorcą
- ułatwia wzajemne porozumienie
- sprzyja wytworzeniu się korzystnego nastawienia do firmy i jej poczynań, a także wpływa na poczucie akceptacji
Inne terminy ważne z punktu widzenia image firmy: kultura, historia, strategia, styl kierowania, reputacja, zachowanie się przedstawicieli przedsiębiorstwa, misja (funkcje, jakie firma chce spełniać na rzecz swego otoczenia)
Na odbiorcę wpływa ma zarówno image branży, jak i image marki. Image firmy nie musi być taki sam jak image marki, którą wytwarza, zwłaszcza gdy jest przedsiębiorstwem o zróżnicowanym asortymencie i sprzedaje produkty o odmiennych markach.
CORPORATE IDENTITY = CORPORATE DESIGN (identyfikacja wizualna) + CORPORATE COMUNICATION + CORPORATE BEHAVIOUR
RODZAJE WIZERUNKU (przy różnych kryteriach)
Silny (firma ma wyraźnie określone miejsce w świadomości otoczenia, obraz jest spójny i wyrazisty)
Słaby
Pozytywny
Negatywny
Obojętny (nijaki)
Własny (sposób postrzegania firmy przez samą siebie)
Obcy (wyobrażenie otoczenia o firmie)
Aktualny (widziany w chwili obecnej)
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz