Public relations - wykład 4

Nasza ocena:

5
Pobrań: 756
Wyświetleń: 2275
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Public relations - wykład 4 - strona 1 Public relations - wykład 4 - strona 2 Public relations - wykład 4 - strona 3

Fragment notatki:


KOMUNIKACJA KLUCZEM DO WSZYSTKIEGO By zaistnieć w świadomości odbiorcy, organizacje muszą się z nim komunikować , a efektem tej komunikacji jest wytworzenie określonego wizerunku organizacji .
WIZERUNEK ( image) To wyobrażenie, jakie jedna lub wiele publiczności ma o sobie, przedsiębiorstwie lub instytucji; nie jest to obraz rzeczywisty, dokładnie i szczegółowo nakreślony, ale raczej mozaika wielu szczegółów, podchwyconych przypadkowo, fragmentarycznie, o nieostrych różnicach.
WIZERUNEK FIRMY JEST OBRAZEM WŚ RÓD LUDZI: Kontaktują się oni z wybraną firmą w sposób bezpośredni lub pośredni poprzez czerpanie informacji z:
Własnych doświadczeń
Doświadczeń osób postronnych
Ze środków masowego przekazu, itp.
OTOCZENIE: Wizerunek firmy jest tworzony w jej otoczeniu, w skład którego wchodzi wiele podmiotów:
Środowisko wewnętrzne firmy
Otoczenie zewnętrzne
Otoczenie opiniotwórcze
ODMIANY WIZERUNKÓW: Wizerunek rzeczywisty (obcy), który można zdefiniować jako rzeczywisty obraz firmy wśród stykających się z nią osób; Wize runek lustrzany (własny), będący obrazem danej firmy wśród jej pracowników. Wizerunek pożądany , który jest obrazem docelowym, określającym jak firma chciałaby widzieć siebie albo jak uważa, że powinno je widzieć otoczenie. Wizerunek optymalny , będący optymalnym kompromisem pomiędzy trzema wyżej wymienionymi rodzajami wizerunku, który jest możliwy do osiągnięcia w danych warunkach. RODZAJE WIZERUNKÓW: Wizerunek marki/produktu ( brand image) - jest to sposób postrzegania określonej marki na tle innych.
Wizeru nek grupy produktów ( product image) - jest to wyobrażenie o całej grupie dóbr.
Wizerunek branży ( branch image) - to wyobrażenie o wszystkich przedsiębiorstwach działających w danej branży, np.: wizerunek biur podróży.
Wizerunek organizacji ( corporate imag e) - sposób, w jaki firma jest oceniania ze względu na swe powiązania z otoczeniem jako członek pewnej społeczności
Wizerunek oferty marketingowej ( marketing image) - sposób, w jaki ludzie postrzegają jakość działań marketingowych danej firmy.
CZYNNIKI NIE WIZUALNE WPŁYWAJĄCE NA WIZERUNEK Kontakty osobiste (podczas sprzedaży, negocjacji, serwisu, korespondencji, rozmów telefonicznych)
Kontakty pośrednie za pomocą słów i obrazów (reklama)
Bezpośrednio odbierane lub zasłyszane opinie o działalności firmy takie jak: cechy, terminowość dostaw, solidność, szybkość w działaniu, uczciwość itp.
Opinie o wyrobach lub usługach firmy


(…)

… organizacyjna - nazywane też osobowością (kulturą, zachowaniem) firmy;
Sposób prezentacji - system identyfikacji wizualnej;
Sposób komunikowania się - model zintegrowanej komunikacji obowiązujący w firmie.
WIZUALNE I NIEWIZUALNE ELEMENTY TOŻSAMOŚCI
Corporate Design + Corporate Culture = Corporate Identity
System identyfikacji wizualnej organizacji
Celem wizualizacji jest zwrócenie uwagi otoczenia, wzbudzenie zainteresowania, odróżnienie od podobnych organizacji.
Na system identyfikacji wizualnej składają się:
Logo firmy
Kolory firmowe
Symbole dekoracyjne
Druki firmowe
Materiały reklamowe
Wystrój wewnętrzny i zewnętrzny firmy
Stroje pracowników
KSIĘGA TOŻSAMOŚCI (CORPORATE IDENTITY GUIDE BOOK / CORPORATE IDENTITY MANUAL)
Opracowanie opisujące elementarne normy tożsamości danej organizacji, zawierające wszelkie…
… się i maniery personelu
Sukcesy i niepowodzenia
HALO EFFECT - EFEKT AUREOLI
EFEKT „DIABELSKI” - odwrócony efekt aureoli (reverse halo effect)
Wizerunek może kojarzyć się z tożsamością, dlatego:
WIZERUNEK FIRMY ≠ TOŻSAMOŚĆ FIRMY
(to, co ludzie o niej myślą) (elementy, za pomocą których ludzie ją identyfikują)
RÓŻNICE MIĘDZY WIZERUNKIEM A TOŻSAMOŚCIĄ
Wizerunek jest zawsze czymś zewnętrznym w stosunku do firmy…
… wyjątków możemy stosować logotyp Pirelli sprzedażowo-korporacyjny, czyli czerwone litery na żółtej apli (tle). Jeśli jest to konieczność sugerowanym rozwiązaniem jest zastosowanie negatywu kolorów. Czerwone litery na innym niż żółte tle stanowią wyjątek, w którym dopuszcza się tylko takie kombinacje, w których tło stanowi dobry kontrast dla czcionki.
Czcionki
We wszystkich pismach wewnętrznych…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz