Wizerunek „Rynek nie ceni szarych nijakich firm
Trudno je zauważyć
Trudno zapamiętać
Nie ma powodu by się przywiązywać do takich firm”
Negatywny wizerunek TPSA Istotą jest wyróżnianie, dyferencjacja. „Każda firma pragnie mieć dobry, pozytywny wizerunek w swoim otoczeniu rynkowym” „W firmie trzeba wykreować odpowiednią kulturę, nadać jej wyraźny styl - wypracować charakterystyczne cechy, które nazywamy tożsamością firmy .” Kultura i styl firmowy
Kultura firmowa - system przyjętych w firmie wartości, symboli i norm zachowań stanowiących o jej rynkowej tożsamości i przyczyniających się do tworzenia wizerunku marki firmy
Komunikacja marketingowa jest procesem przenoszenia tożsamości firmy do otoczenia rynkowego i do pracowników Czynniki tworzące kulturę firmy:
Związane z firmą jako organizacją
Struktury firmy mogą być rynkowo otwarte na klienta lub nierynkowe zamknięte, nastawione wewnątrz
Pracownicy firmy
Nadają tożsamość przedsiębiorstwu
Osobowość zarządu firmy, zachowania sprzedawców, fachowość serwisantów - to wszystko stanowi o stylu
Zasoby materialne firmy, technologie, wyposażenie
Produkty firmy ( z tym najczęściej styka się klient; produkt firmy jest jego najlepszym narzędziem do kreacji); dobry produkt dobra firma itp. Działania promocyjne
Partnerskie relacje z otoczeniem, poszukiwanie w nich sprzymierzeńców a nie frajerów, zawieranie sojuszy i umów i przebicie się do świadomości odbiorcy
Całościowa identyfikacja firmy - pozwala na zapamiętanie i nie pomylenie firmy z innym podmiotem - logo, logotyp, wizytówki, gadżety
Ceny produktów, metody i warunki sprzedaży oraz kanały dystrybucji
Klientów - „u nas kupują najbogatsi”, „tylko dla ekologicznych” - specyfikacja firmy i jej wyjątkowość
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)