To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wizerunek :
- image - pierwotne znaczenie z łaciny wzór, pierwowzór, odbicie, obraz, marzenia, urojenia
- jest to zbiór przekonań, myśli i wrażeń danej osoby o obiekcie
- jest to wyobrażenie jakie jedna lub wiele publiczności ma o sobie, przedsiębiorstwie lub instytucji i nie jest to obraz rzeczywisty dokładnie i szczegółowo nakreślony, ale mozaika szczegółów podchwyconych, przypadkowe, fragmentaryczne o nieostrych różnicach. Odpowiadają na pytania jak postrzegają mnie inni
Wizerunek może być:
Silny/słaby (silny - firma ma jasno określone miejsce w świadomości otoczenia, ma wyrazisty i spójny obraz)
Pozytywny/negatywny (pozytywny - otoczenie ma pozytywne odczucia względem przedsiębiorstwa, które wynikają z wcześniejszych pozytywnych doświadczeń)
Własny/obcy (własny - sposób postrzegania firmy przez samą siebie np. przez zarząd; obcy - opinia różnych grup otoczenia)
Aktualny/planowany (aktualny - taki, jaki w danej chwili jest postrzegany przez otoczenie; planowany - wizerunek docelowy)
Funkcje wizerunku:
Wizerunek jest nośnikiem charakteru produktu i stanowi czynnik wpływający na decyzje wyboru marki przez nabywców
Obok korzyści realnych dostarcza użytkownikom korzyści dodatkowych Pozwala na zróżnicowanie marek i produktów, sprzyja indywidualizacji
Przyczynia się do tworzenia zaufania do firmy i jest czynnikiem, który zmniejsza ryzyko podejmowania decyzji
Odbiorca wizerunku:
Odbiorca wewnętrzny - pracownicy wszystkich szczebli
Odbiorca zewnętrzny - poszczególne grupy otoczenia
Tyle jest wizerunków danej firmy ilu jest odbiorców.
Wizerunek ma wpływ na kształtowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa.
Przewaga konkurencyjna - wynika z rzeczywistej siły, jaką ma przedsiębiorstwo
Pozycja konkurencyjna - zależy od tego, w jaki sposób firma jest postrzegana
Rodzaje wizerunku:
Wizerunek marki (produktu) - jest to sposób postrzegania danej marki na tle innych
Wizerunek grupy produktów - produkty jednorodne pod względem jakiejś cechy, ale nie muszą być jednej marki lub producenta
Wizerunek firmy (przedsiębiorstwa) - sposób, w jakie ludzie postrzegają firmę we wszystkich aspektach jej działania
Wizerunek organizacji - sposób, w jakie firma jest oceniana na podstawie jej powiązań jako członka otoczenia
Wizerunek oferty marketingowej - sposób, w jakie ludzie postrzegają jakość działań marketingowych danej firmy
Wizerunek branży - wyobrażenie o wszystkich przedsiębiorstwach działających w danej branży
Wizerunek kraju
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)