Wizerunek a tożsamość firmy - wykład

Nasza ocena:

5
Pobrań: 385
Wyświetleń: 1715
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wizerunek a tożsamość firmy - wykład - strona 1 Wizerunek a tożsamość firmy - wykład - strona 2 Wizerunek a tożsamość firmy - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Wykład II 21,02,2011
Wizerunek a tożsamość firmy
Wizerunek - to, co ludzie myślą. Jest zewnętrzny wobec firmy.
Tożsamość - elementy, za pomocą których ludzi firmę identyfikują. Czynnik wewnętrzny , firma o niej w pełni decyduje.
Tożsamość - suma elementów, które pozwalają zidentyfikować przedsiębiorstwo i wyróżnić je spośród innych firm konkurencyjnych. Inaczej tożsamość to marketingowe sposoby za pomocą których firma chce być identyfikowana przez nabywców ich usług i produktów. To zespół cech, które w istotny sposób odróżniają firmę od innych, a zwłaszcza bliskich konkurentów.
Tożsamość jest sposobem w jakim organizacja manifestuje swoją filozofię wobec otoczenia poprzez komunikację i zachowania.
Osobowość firmy to zasady postępowania lub system wartości przyjęty przez przedsiębiorstwo. Ten system jest podstawą do kreowania postaw przedsiębiorstwa wobec różnych grup otoczenia.
Tożsamość w tym układzie jest zespołem atrybutów i wartości, umożliwiający prezentowanie siebie i swoich osiągnięć w szczególnie wyrazisty sposób, czyli przedstawienie się przez samą firmę otoczeniu celem bezbłędnej identyfikacji.
Podejście do kreowania tożsamości:
Podejście poznawcze - traktuje tożsamość jako proces nawarstwiającej się samowiedzy o firmie. Postępuje wewnątrz organizacji, nie być inspirowany przez bodźce zewnętrzne. Zakłada proces, który zachodzi samoczynnie w firmie.
Podejście fenomenologiczne - polega na poszukiwaniu lub definiowaniu cechy lub zespołu cech, które odróżniają daną jednostkę od innych, nadając jej niepowtarzalny wyraz i związane z nim walory rynkowe. Charakterystyczne dla firm nowych.
Czynniki wpływające na reputację, wizerunek i tożsamość
Reputacja wg kryterium podmiotowego
- relacja z poszczególnymi grupami otoczenia
1. klienci - patrzą na firmę przez pryzmat działań rynkowych (obejmują produkt, markę produktu, ceny, promocję, warunki gwarancji, poziom obsługi)
2. inwestorzy - zwraca uwagę na wyniki finansowe (wysokość stopy zwrotu, poziom ryzyka związany z inwestycją)
3. pracownicy - oceniają reputację przez pryzmat warunków pracy - warunki płacy, socjalne, możliwość rozwoju kariery
4. media - patrzą przez pryzmat interesu społecznego lub działań kadry zarządzającej
5. dostawcy - kontrahenci - patrzą przez pryzmat rzetelności współpracy ( terminowość dostaw, regularna spłata należności itp.) i możliwości wspólnego rozwoju
6. administracja publiczna - patrzy przez pryzmat miejsca pracy (jako pracodawca)i firma jako podatnik
7. społeczność lokalna - patrzy przez pryzmat odpowiedzialności w działaniu (akcje charytatywne, udział lokalny itp.)


(…)

… i dlaczego
Funkcja motywacyjna - motywacja otoczenia do współpracy z nimi
Odbiór (rezonans) społeczny. Zależy od:
Wiedzy otoczenia o organizacji
Odczuć, oczekiwań, wyobrażeń, objaw, uprzedzeń
Przyjętych norm społecznych
Determinanty tożsamości:
System identyfikacji wizualnej
System innych symboli (zachowań, które wynikają ze strategii firmy)
Wg Gudzyńskiego:
- warunki - zgodność elementów tożsamości ze specyfiką…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz