Warsztaty translatoryjne - a day at the zoo

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 378
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Warsztaty translatoryjne - a day at the zoo - strona 1

Fragment notatki:

WARSZTATY TRANSLATORYJNE
11.10.2012
A DAY AT THE ZOO - POLITICAL COMMUNICATION, PIGS AND POPULAR CULTURE
BAŚŃ:
2 rodziny - Mary I John
John o Mary - głupia, Mary o Johnie - nadęty
John zwykle wygrywał kłótnie bo był lepiej zorganizowany i miał wpływowych przyjaciół
Sprowadziła się druga para nieopodal księcia i księżniczki
Zaprosiła ich na herbatę nic nie wiedząc o ich waśni
Ta historia nie ma końca, ponieważ raz wygląda na to, jakby mieli się dogadać (co przyjaciele Johna uważają za przesadzone, raz przyjaciele Mary dogadują się nawet z przyjaciółmi Johna
Mary - kultura popularna, John - polityka
KULTURA POPULARNA NIENAWIDZI POLITYKI
Ukazuje polityków często w sposób ośmieszający, brak szacunku, zawsze jako złodziei, nieuczciwych ludzi
Powstają nawet sztuki teatralne, gdzie z polityków a nawet z głów państw robi się pośmiewisko (bo dlaczego niby ludzie mieliby zaufać wiceprezydentowi i dopuścić go do władzy - do koryta)
Przed II wojną światową, też robiono filmy w Hollywood na temat polityków
Kobiecość również była brana pod lupę w XIX wieku jeśli chodzi o ich czynny udział w polityce. Mówiono, że kobiety powinny trzymać się od niej z daleka, bo polityka to nieczysty biznes, dyplomacja także
Od 1960 roku polityczny cynizm wzrósł. W 1994 roku padło stwierdzenie, że cynizm stał się dominantą w kampaniach politycznych
1958 - 24% elektoratu nie ufało politykom
1980 - 75% elektoratu nie ufało politykom (rozprzestrzenianie się mediów)
Ludzie ufają mediom
Coraz większe notuje się przywiązanie do muzyki w polityce (politycy starają się zaopatrzyć w jakiś singiel najlepiej wykonany przez gwiazdę muzyki (autorytet))
DYCHOTOMIA POMIĘDZY POLITYKAMI A KULTURĄ POPULARNĄ
Kultura popularna jest osadzona w społecznej tradycji w folklorze i ustnym przekazie
Popularne dziennikarstwo - przejrzyście moralny charakter
Politycy współcześni są charakteryzowani jako masowe organizacje, wierzą, że współcześni rozwiążą ich problemy
Ludzie są zmanipulowani przez media, myślą, że telewizja przekazuje tylko prawdę, nie może kłamać, a tak naprawdę nastawia ich przeciw polityce
Luzie stają się apatyczni, obojętni, coraz rzadziej interesują się tym, co dzieje się na świecie, przez co spada także procent ludzi oddających głos
LUDZIE KONTRA BLOK SIŁY
Fiske twierdzi, że oficjalne dziennikarstwo jest skorumpowane przez blok siły, jednak to jemu ludzie zaczynają ufać, natomiast tabloidy idą w odstawkę; ludzie czytają ale nie wierzą.

(…)

… ale nie wierzą. Politycy przejrzeli na oczy, że ludzie skłaniają się ku mediom, więc sami zaczęli tworzyć swoje
POPULARNA POLITYCZNA KOMUNIKACJA
Politycy zrozumieli, że tak dalej być nie może; Prezydent, który jechał na świni stał się wizytówką śmieszności i niezrozumienia
Dlatego pomyśleli, że dobrze na ich wizerunek wpłynie współpraca z polityką, skoro ludzie jej najbardziej wierzą
Na przykład, w 1992 roku, w Ameryce niezależny kandydat Ross Perot ogłosił swoją kandydaturę w talkshow, co później przekształciło się w najbardziej lubiany spot kampanii prezydenckiej.
Clinton i Perot wystąpili w MTV
Bill Clinton grał także na wizji na saksofonie
Już w 1930 roku powoływano się na piosenki, zespoły muzyczne - Reagan nawet zaprosił zespół the Beach Boys do Białego Domu
Politycy starają się w swoje kampanie wpleść…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz