Utrwalanie nawyku prawidłowej postawy ciała

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 1302
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Utrwalanie nawyku prawidłowej postawy ciała - strona 1

Fragment notatki:


UTRWALANIE NAWYKU PRAWIDŁOWEJ POSTAWY CIAŁA Cele: kształtowanie prawidłowej postawy podczas przyjmowania pozycji korekcyjnych, wpływ zabaw na rozwój psychiczny i motoryczny dziecka, wpływ ćwiczeń, ich zastosowanie na formowanie prawidłowej sylwetki. Metody: zabawowo-naśladowcza, naśladowcza ścisła. Miejsce ćwiczeń: teren przedszkolny. Przybory: woreczki, obręcze, karimaty, piłka. Czas trwania zajęć: 30 min. Ilość ćwiczących: 6. Prowadzący: mgr Paweł Różański. Część l - wstępna 1. Moment organizacyjno-wychowawczy -wejście, powitanie, podanie tematu zajęć. Kontrola poprawności przyjmowanej pozycji. 2. Zabawa ożywiająca - "Berek-literka".        Dzieci kładą woreczki na głowie. Wyznaczone dziecko (berek) goni inne. Ochrona przed berkiem poprzez odwzorowanie własnym ciałem literki "T" lub "l". Część II -główna 1. Zabawa orientacyjno-porządkowa - "Kolory".        Dzieci w szeregu w siadzie skrzyżnym, ręce na kolanach, w dłoniach woreczek. Na sygnał wyrzucają obydwa woreczki w tył za siebie. Prowadzący podaje odpowiednią literę, np. "Z". Dzieci wstają bez pomocy rąk i biegną szukać zielonych woreczków. Po zakończeniu zabawy dzieci wracają na karimaty śpiewając piosenkę "Hanka Modrooka". 2. Zabawa na czworakach - "ZOO"        Dzieci naśladują ruchy i głosy zwierząt. Poruszają się na czworakach po karimatach, przeciągają się, odpoczywają tak jak misie, kotki, żółwie, pieski, zajączki itp. 3. Zabawa z elementami równowagi - "Zaczarowane literki".         Dzieci poruszają się po placu stając tylko na rozrzuconych woreczkach. Na sygnał zatrzymują się i naśladują literkę "K" lub "R". 4. Zabawa bieżna - "Alfabetyczna gonitwa".       Dzieci podzielone na dwa zespoły "A" i "B" ustawione w rzędach tyłem do siebie w różnych pozycjach (siad skrzyżny, klęczny). Na hasło "A" dzieci wstają bez pomocy rąk i literki "A" łapią "B". 5. Zabawa z elementami rzutu - "Wędrujące woreczki".       Dzieci podzielone na dwa zespoły "A" i "B" na sygnał układają na stopach po jednym woreczku i nogą prawą, później lewą starają się wrzucić woreczki na swoją karimatę. Wygrywa zespół, który w określonym czasie zbierze więcej woreczków. Powtórzenie zabawy - w zastępach w leżeniu przodem, każde dziecko rzuca oburącz po 2 woreczki w przód tak, aby trafić do obręczy. Część III - końcowa 1. Ćwiczenia oddechowe z elementami kształtującymi wysklepienie stóp. Dzieci w siadzie ugiętym podpartym uderzają o podłoże naprzemian palcami stóp wypowiadając cicho słowa piosenki "Myszka". Uderzając naprzemian o podłoże głośno wypowiadają słowa wymienionej piosenki. Następnie wstają bez pomocy rąk i śpiewają całą piosenkę w marszu, naśladując ruchy "skradania się". 2. Zabawa o charakterze uspokajającym - "Zgaduj-zgadula". Dzieci w szeregu w siadzie klęcznym, ręce na kolanach, dłonie skierowane palcami do środka, plecy proste. Prowadzący rzuca piłkę do ćwiczących. Dziecko chwyta piłkę i wypowiadając wyraz rozpoczynający się na literkę podaną przez prowadzącego odrzuca piłkę. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz