To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
MARKETINGOWE UJĘCIE USŁUGI HOTELARSKIEJ JAKO PRODUKTU PRODUKT - jest efektem działalności wytwórczej podmiotu gospodarczego przeznaczonym do sprzedaży na rynku.
Istotę produktu można rozpatrywać z różnych punktów widzenia:
Cechy zewnętrzne, - jeżeli chodzi o usługę hotelarską to opisujemy tutaj: wygląd budynku, rodzaj zakładu hotelarskiego, kategoria, lokalizacja, otoczenie bliższe i dalsze, znak towarowy
Podstawowa użyteczność produktu - w usługach hotelarskich użytecznością jest to wypoczynek, zaspokojenie głodu, opis restauracji, jednostek mieszkalnych, godziny otwarcia, cechy, wielkość jednostek mieszkalnych, rodzaj restauracji
Suma użyteczności, jakich może dostarczyć produkt - usługa hotelarska oferuje: rekreacje, spotkania kulturalne, finansowe, towarzyskie
CYKL ŻYCIA USŁUGI HOTELARSKIEJ JAKO PRODUKTU Produkt hotelarski podobnie jak inne dobra i usługi, podporządkowany jest prawidłom życia.
Generalnie z życiu produktu można wyróżnić fazę:
Wprowadzenie Wzrost sprzedaży - (rozwój produktu)
Nasycenie rynku (dojrzałość)
Spadek sprzedaży (obumieranie)
DOSTOSOWANIE PRODUKTU DO POTRZEB KONSUMENTA Brak możliwości dostosowania jednego produktu do potrzeb wszystkich konsumentów powoduje konieczność przeprowadzenia segmentacji. Dostosowanie produktu, jakim jest usługa hotelarska do potrzeb konsumenta może odbywać się kilkoma sposobami: W trakcie podejmowania decyzji o budowie zakładu hotelarskiego. Wstępne dostosowanie produktu do potrzeb klienta odbywa się już w momencie wyboru: lokalizacji rodzaju zakładu hotelarskiego kategorii zakładu hotelarskiego a co za tym idzie cen Zadawalącego wszystkich luksusu i wygody nie da się pogodzić z zadawalającą wszystkich ceną. Przy podejmowaniu decyzji o budowie hotelu nie odzowne jest udzielanie odpowiedzi na pytanie, dla kogo budujemy zakład, czyli jakie będą główne segmenty rynku, dla których zakład będzie sprzedawał swój produkt. Następnie konieczne jest wyszczególnienie potrzeb konsumentów w celu ustalenia: Które z tych potrzeb powinien zaspakajane przez inne wyspecjalizowane przedsiębiorstwa zlokalizowane w pobliżu które potrzeby mogą być zaspakajane jedynie przez wybór lokalizacji. W trakcie planowania modernizacji zakładu Jeżeli okaże się, ze z pewnych względów pewne segmenty rynku przestały w sposób trwały odgrywać decydującą rolę w dochodach zakładu można zadziałać dwojako: Ponownie przystosować hotel do potrzeb tych segmentów rynku, które były dla hotelu istotne.
(…)
… kompletować. Cena pakietu suma cen pojedynczych usług lub ze zniżką np. nocleg + śniadanie, lub bez śniadania.
…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)