Uniwersytet Zielonogórski - strona 10

note /search

Filozofia transcendentalna - wykład

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Wybrane zagadnienia z filozofii i etyki
Pobrań: 140
Wyświetleń: 1036

) Filozofia transcendentalna- zagadnieniem podstawowym, z którego Kant wyszedł w „Krytyce czystego rozumu”, było pytanie, jak jest możliwe przejście od przedstawień do rzeczy i co uprawnia człowieka, mającego tylko przedstawienia o rzeczach, do wydawania o nich sądów. Odpowiedź na to miały dać badan...

Św. Augustyn - wykład

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Wybrane zagadnienia z filozofii i etyki
Pobrań: 168
Wyświetleń: 1071

Augustyn czyniąc Boga ośrodkiem myśli filozoficznej zaznaczył przede wszystkim: a)przewagę Boga nad światem, b)przewagę duszy nad ciałem oraz c)przewagę uczucia i woli nad rozumem. Przewaga Boga nad Światem - Najwyższym, niezależnym i samoistnym bytem jest Bóg. Jest nie tylko sam bytem, ale również ...

Filozofia i etyka - wykład

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Wybrane zagadnienia z filozofii i etyki
Pobrań: 210
Wyświetleń: 1064

Medytacje o pierwszej filozofii" stanowią główny wykład kartezjańskiej metafizyki. Jak zresztą zauważa Jan Hartman - tłumacz francuskiego wydania - francuskie "méditations" oznacza raczej rozważania niż medytacje (w naszym rozumieniu tego słowa), a oryginalny francuski tytuł brzmi wła...

Zakład Pascala - wykład

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Wybrane zagadnienia z filozofii i etyki
Pobrań: 336
Wyświetleń: 1099

Zakład Pascala (Gra Pascala) - rozumowanie przedstawione w Myślach przez Blaise'a Pascala mające dowodzić, iż warto wierzyć w Boga. Pascal rozpatrzył dwa przypadki dotyczące istnienia Boga: Bóg istnieje i nagradza za wiarę życiem wiecznym. Bóg nie istnieje i nie istnieje życie wieczne. Człowiek m...

Komisja Edukacji Narodowej - omówienie

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Historia wychowania
Pobrań: 462
Wyświetleń: 2142

Reformy przeprowadzone przez Komisja Edukacji Narodowej (KEN) 1. gruntownie zreformowano Akademię Krakowską i Wileńską 2. zsekularyzowano programy nauczania i grono pedagogiczne 3. jako obowiązujący język wykładów wprowadzono jęz...

Starożytny Rzym - omówienie

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Historia wychowania
Pobrań: 252
Wyświetleń: 1022

Starożytny Rzym W okresie rodowym ideałem staje się obywatel gospodarz rzymski. Rzym rozwijał się jako państwo militarne, które przede wszystkim potrzebowało dobrych wojowników i urzędników. Rzymianie nie widzieli powodu dla którego ich dzieci miałyby umieć więcej niż ich rodzice, tym bardziej, że s...

Wychowanie ateńskie - omówienie

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Historia wychowania
Pobrań: 567
Wyświetleń: 1764

Wychowanie Ateńskie Ateńczycy byli ludem przodującym w całym życiu kulturalnym. Odznaczali się niezwykłą ruchliwością , bystrością, ciekawością oraz zamiłowaniem piękna i tężyzny fizycznej. Wyróżniali się przede wszystkim pociągiem do ruchu umysłowego, do zagadnień kulturalnych, naukowych i artystyc...

Wychowanie Hellenistyczne - omówienie

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Historia wychowania
Pobrań: 1057
Wyświetleń: 1596

Wychowanie Hellenistyczne Rozkład zajęć w szkole ateńskiej musiał ulec znacznej zmianie i został on podzielony na dwa okresy. Pierwszy wcześniejszy przeznaczono na wykształcenie niższe, gdzie stłoczona była cała wiedza dawana wcześniej w szkole. W drugim okresie prowadzono naukę nową, wymagającą już...

Wychowanie spartańskie - omówienie

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Historia wychowania
Pobrań: 567
Wyświetleń: 1841

Wychowanie Spartańskie Spartanie odznaczali się oni szorstkością, zamiłowaniem do życia wojowniczego, pragnieniem władzy i zdobyczy. Nie dbali o wartości umysłowe ani estetyczne. Cenili sobie przede wszystkim siłę i organizowali się głównie w celach militarnych. Wychowanie dzieci w tej społeczności ...

Narodziny i rozwój najstarszych Uniwersytetów Europy - omówienie

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Historia wychowania
Pobrań: 588
Wyświetleń: 2338

Narodziny i rozwój najstarszych Uniwersytetów Europy Średniowiecze charakteryzuje się gwałtownym wzrostem zainteresowań naukowych. Intensywny rozwój zainteresowań filozoficznych i naukowych doprowadził do tego, że było trzeba otworzyć takie szkoły gdzie uczniowie mogliby wypowiadać swoje myśli. Ta n...