Uniwersytet Łódzki - strona 253

Fakt - charakterystyka - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr inż. Jerzy Piotr Mikosz
  • Analiza rynku prasowego
Pobrań: 126
Wyświetleń: 1400

FAKT od 23.10.2003r. dziennik społeczno-polityczno-obyczajowy Kalka niemieckiego Bild'a 1,2 zł red.nacz.: Grzegorz Jankowski, wyd. Axel nakład 629tys./465 tys. sprzedaż 14% czytelnictwo Warszawa - siedziba; pracuje 150os. funkcja doradcza bohaterami często są osoby biedne, chore, cierpiące, narażone...

Gazeta Wyborcza - charakterystyka - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr inż. Jerzy Piotr Mikosz
  • Analiza rynku prasowego
Pobrań: 203
Wyświetleń: 1456

GAZETA WYBORCZA: - '89 powstała - dodatek Łódzki w `91/'92 Iwona Śledzińska Katarasińska - miała nosić tytuł „Gazeta codzienna” - tytuł „wyborcza” miał funkcjonować podczas wyborów Michnik jest redaktorem od samego początku dodatki: ponied...

Inne ważne gazety ogólnopolskie - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr inż. Jerzy Piotr Mikosz
  • Analiza rynku prasowego
Pobrań: 42
Wyświetleń: 672

PULS BIZNESU - dziennik specjalistyczny - 3 części: newsy, sekcje tematyczne (rozłożone w tygodniu), dla inwestorów - duża czcionka - wymieszane informacje dysproporcja między zdjęciami a informacjami - powierzchowne traktowanie informacji Pul...

Internet - charakterystyka jako medium - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr inż. Jerzy Piotr Mikosz
  • Analiza rynku prasowego
Pobrań: 14
Wyświetleń: 777

INTERNET - pomaga w dotarciu do wiadomości, o których niegdyś można było jedynie pomarzyć. - pozwala zaoszczędzić czas potrzebny na poszukiwanie informacji w tradycyjny sposób. - zmienił się charakter i wygląd gazety. Wysoka jakość publikowanych zdjęć -pisma stały się bardziej atrakcyjne wizualnie ...

Newsweek - charakterystyka - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr inż. Jerzy Piotr Mikosz
  • Analiza rynku prasowego
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1015

NEWSWEEK od 2001 Polskie wydanie amerykańskie od 1933 Newsweek Polska wydaje wiele dodatków wzbogacających główny grzbiet, m.in.: "Świadkowie PRL", "Europa bez przewodnika", "Podróż za jeden Newsweek", "Restauracje", "Prezenty świąteczne", "Dn...

Organizacja pracy w redakcji gazety codziennej - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr inż. Jerzy Piotr Mikosz
  • Analiza rynku prasowego
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1127

Organizacja pracy redakcji gazety codziennej Przychodzą ok.10 rano głównie ci, którzy mają przygotować numer na następny dzień. - przejrzenie korespondencji, e - maili, faksów i tzw. „prasówki”, czyli zapoznanie się z zawartością treściową innych pism codziennych, a także periodyków. ( co jest ważne...

Organizacja pracy w redakcji prasowej - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr inż. Jerzy Piotr Mikosz
  • Analiza rynku prasowego
Pobrań: 364
Wyświetleń: 2660

Organizacja pracy w redakcji prasowej - w codziennej gazecie - zachowanie ciągłości pracy. [Praca o różnych porach dnia (także w weekendy), a nawet w nocy (tzw. dyżury nocne)] - w redakcjach periodyków - większa swoboda np. „Kronika miasta Łodzi”...

Podstawowe zagadnienia związane z prasoznawstwem - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr inż. Jerzy Piotr Mikosz
  • Analiza rynku prasowego
Pobrań: 154
Wyświetleń: 1176

Podstawowe zagadnienia związane z prasoznawstwem. Prasa: - gazety i czasopisma, które można kupić w wersji papierowej - źródło informacji - gazety = codzienne informacje, wydarzenia - magazyny - opisują rzeczywistość Funkcje: Opiniotwórcza - kształtuje opinię publiczną, pozwala ukształtować pogląd ...

Polityka - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr inż. Jerzy Piotr Mikosz
  • Analiza rynku prasowego
Pobrań: 35
Wyświetleń: 595

POLITYKA red. Nacz. Jerzy Baczyński “Polityka” - historia pisma - jedno z najstarszych czasopism społeczno-politycznych założone w 1957 r. - po 1989 roku “Polityka” stała się - i do dzisiaj jest - własnością spółdzielni dziennikarskiej - pod koniec 1995 r. zmieniono format pisma (kolor, zdjęcia...

Prasa bezpłatna - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr inż. Jerzy Piotr Mikosz
  • Analiza rynku prasowego
Pobrań: 42
Wyświetleń: 721

Charakterystyka prasy bezpłatnej PRASA BEZPŁATNA XIXw. Różna częstotliwość ukazywania FUNKCJE: Informacyjna Reklamowa Perswazyjna Rozrywkowa Poznawcza Estetyczna Propagandowa Popularnonaukowa Prasa bezpłatna chciałaby spełniać funkcję opiniotwórczą 1887 - pierwsze pismo bezpłatne - Le So...