Umiejętności menadżerskie - zachowania organizacyjne

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 1344
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Umiejętności menadżerskie - zachowania organizacyjne - strona 1 Umiejętności menadżerskie - zachowania organizacyjne - strona 2 Umiejętności menadżerskie - zachowania organizacyjne - strona 3

Fragment notatki:

Zachowania organizacyjne WSTĘP
UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKIE
UMIEJĘTNOŚCI TECHNICZNE
UMIEJĘTNOŚCI KONCEPCYJNE
UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE
UMIEJĘTNOŚCI WYWIERANIA WPŁYWU
UMIEJĘTNOŚCI DIAGNOSTYCZNE I ANALITYCZNE
CECHY WYBITNEGO MENEDŻERA
MENEDŻER W PRZEDSIĘBIORSTWIE PRZYSZŁOŚCI
ZAKOŃCZENIE
LITERATURA
Wstęp Jedną z charakterystycznych cech dla dzisiejszego biznesu jest zauważalna zgodność poglądów na temat wzrastających wymagań, które stają przed menadżerami.
Ogólnie uznaje się znaczenie stałego podnoszenia umiejętności w grupie ludzi tworzących rdzeń firmy, od których zależą jej losy. Wysoki poziom organizacji jest przede wszystkim wynikiem doskonałego zarządzania, które realizują kompetentni menedżerowie.
Według C. J. Constable (1988), że „ kompetencje są zdolnościami do wykorzystania wiedzy i umiejętności służących efektownemu pełnieniu roli menedżera. Stąd wszystkie umiejętności menedżerskie mogą być kompetencjami, gdy są efektywnie wykorzystane”. Kompetencje są pojęciem znacznie szerszym niż umiejętności, a samo nabycie umiejętności, nie jest warunkiem wystarczającym do tego, aby menadżer był kompetentny. Kompetentny menedżer to pracownik, który dzięki odpowiedniej postawie i cechom osobistym będzie chciał i potrafił pozytywnie wykorzystać umiejętności.
Taki menedżer to, zatem osoba, która dobrze wykonuje swoją pracę, posiada stosowną wiedzę i umiejętności oraz potrafi wykorzystać je we właściwy sposób..
Umiejętności menedżerskie. Poziom umiejętności zależny jest od posiadanej wiedzy, na która składają się zdolności osobiste, kwalifikacje, doświadczenie i wreszcie postawa i motywacja.
W literaturze poświęconej zarządzaniu wskazuje się na cztery ważne rodzaje umiejętności menedżerskich. Są to: - umiejętności techniczne,
- umiejętności koncepcyjne,
- umiejętności interpersonalne,
- umiejętności wywierania wpływu,
- umiejętności diagnostyczne i analityczne.
2.1. Umiejętności techniczne są to umiejętności niezbędne do wykonywania pracy lub zrozumienia sposobu, na jaki wykonywana jest konkretna praca w ramach organizacji. Inżynierowie, projektanci, lekarze czy księgowi dysponują umiejętnościami technicznymi niezbędnymi do wykonywania odpowiednich zawodów. Wszyscy oni dochodzą do podstawowych umiejętności technicznych kończąc różnorakie uczelnie i szkoły.


(…)

…, Małgorzata Czerska, Bogdan Nogalski, Ryszard Rutka, Jerzy Apanowicz. „ Zarządzanie organizacjami”
wyd. Dom organizatora, Toruń 2001 r.
5. H.Bieniok i Zespół „ Metody sprawnego zarządzania”
wyd. AW „ Placet” Warszawa 1997 r.
6. K.Bolesta-Kukułka „Polityka personalna i strategii rozwoju firmy”
wyd. MSM, Warszawa 1995 .
7. P.F. Drucker „Menedżer skuteczny”
wyd. Akademia /ekonomiczna, Kraków 1994 r.
Constable…
… do celu;
- zdolność do działania pod naciskami zewnętrznymi, utrzymania sprawności w sytuacjach pełnych napięć i świadomość granic własnych możliwości (odporność na frustracje i obciążenia psychiczne);
- uczciwe załatwianie spraw z innymi partnerami, tworzenie atmosfery szczerości i otwarcia, wyrozumiałość i jasne wyrażanie swoich myśli;
- poczucie własnej wartości, pewność siebie, przedsiębiorcze…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz