Umiejętności które powinny charakteryzować pracownika socjalnego.
Standardy Europejskie:
Umiejętności poznawcze- rozpoznawanie problemu Umiejętności interpersonalne- komunikowanie się, tolerancja, brak uprzedzeń, autorytet, planowanie Umiejętności podejmowania decyzji- podejmowanie decyzji często za klienta, szybkie decyzje
Umiejętności administracyjne- umiejętność prowadzenie dokumentacji , sprawozdania, planowanie pracy
Umiejętności pozyskiwania środków- umiejętne wykorzystywanie zasobów danej placówki dla poprawy jakości usług
Polskie standardy:
Umiejętności metodologiczne (znajomość metod, technik, narzędzi)
Umiejętności społeczne (umiejętność komunikowania się z klientem, negocjacje)
Umiejętności związane ze stosowaniem wiedzy z zakresu prawa (znajomość przepisów prawa i stosowanie ich w praktyce)
Umiejętności wskazywania kompetentnych instytucji (informowanie podopiecznego o istnieniu odpowiednich instytucji)
Umiejętności menadżerskie (przewidywanie potrzeb podopiecznego, zdobywanie funduszy na różne cele.)
Umiejętność podejmowania decyzji i szybkiej interwencji socjalnej
Umiejętność stosowania w praktyce wiedzy naukowej.
Umiejętność wykorzystania zdobyczy techniki
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)