Aleksandra Wicka. Notatka składa się z 1 strony.
METODY ANALIZY POZYCJI PRZEDSIĘBIORSTWA W SEKTORZE ANALIZA UDZIAŁÓW RYNKOWYCH Cel: określenie pozycji przedsiębiorstwa porównanie firmy z konkurencyjnymi markami operującymi na tym samym rynku sprzedaż marki X Udział w rynku marki X=...................... ......................................... sprzedaż globalna na rynku odniesienia Absolutny udział w rynku - udział sprzedaży danego przedsiębiorstwa w ogólnej sprzedaży analizowanych produktów na danym rynku Udział w rynku docelowym - udział sprzedaży danego produktu w sprzedaży tego segmentu rynku, do którego przedsiębiorstwo adresuje swoja ofertę Relatywny udział w rynku - stosunek sprzedaży danego przedsiębiorstwa do sprzedaży trzech największych konkurentów Względny udział w rynku - stosunek sprzedaży przedsiębiorstwa do sprzedaży największego konkurenta Rodzaje wskaźnika: ilościowy wartościowy Miary koncentracji sektora Koncentracja - stopień nierównomierności rozdziału łącznej (globalnej) sumy wartości cechy na poszczególne jednostki zbiorowości Współczynnik C4 Suma wielkości (wartości) sprzedaży 4 największych firm C4 = ........................................................................ Wielkość (wartość) sprzedaży ogółem w branży Lub suma udziałów rynkowych 4 firm C4= S1+S2+S3+S4 C4 - (0-100) 0-większe rozproszenie, 100 większa koncentracja Indeks Herfindahla (określa rodzaj konkurencji na danym rynku - monopol, konkurencja doskonała) HI = 10000 ၓ S 2 i Si - udział w rynku i -tej firmy IH - (0; 10000) 0 - konkurencja doskonała 10000 - pełny monopol 1
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)