To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
UCZENIE SIĘ TRANSFORMATYWNE 1/ SPECYFICZNY DLA CZŁOWIEKA DOROSŁEGO PROCES UCZENIA SIĘ, PROWADZĄCY DO ZMIANY SPOSOBU SPOSTRZEGANIA ŚWIATA, INTERPRETOWANIA SIEBIE I ŚWIATA, I ZMIAN OTACZAJĄCEJ CZŁOWIEKA RZECZYWISTOŚCI
2/ UCZENIE SIĘ TRANSFORMOWANIA DYSFUNKCJONALNYCH RAM ODNIESIENIA, TAK ABY GENEROWAŁY ONE PRZEKONANIA I OPINIE LEPIEJ SŁUŻĄCE KIEROWNIU NASZYMI DZIAŁANIAMI
CEL UCZENIA SIĘ TRANSFORMATYWNEGO - TRANSFORMACJA W INDYWIDUALNEJ RAMIE ODNIESIENIA, PROWADZĄCA DO ZMIANY SPOSOBU INTERPRETOWANIA INDYWIDUALNYCH DOŚWIADCZEŃ /OGRANICZENIE BEZREFLEKSYJNEGO POSŁUGIWANIA SIĘ DYSFUNKCJONALNYMI SCHEMATAMI NADAWANIA ZNACZEŃ NA RZECZ KRYTYCZNEJ REFLEKSJI/
ETAPY ZMIANY RAMY ODNIESIENIA
1/ KRYTYCZNA REFLEKSJA NAD WŁASNYMI ZAŁOŻENIAMI
2 / DYSKURS
3/ DZIAŁANIE /PODJĘCIE GO LUB ZANIECHANIE/
FAZY UCZENIA SIĘ TRANSFORMATYWNEGO
1/ POJAWIENIE SIĘ DYLEMATU DEZORIENTACYJNEGO
2/ AUTOBADANIE
3/ KRYTYCZNA ANALIZA WŁASNYCH ZAŁOŻEŃ
4/ STWIERDZENIE PODOBNEGO STANU U INNYCH OSÓB
5/ EKSPLORACJA NOWYCH MOŻLIWOŚCI 6/ PLANOWANIE NOWYCH DZIAŁAŃ
7/ ZDOBYWANIE NIEZBĘDNEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI
8/ PODEJMOWANIE NA PRÓBĘ NOWYCH RÓL
9/ BUDOWANIE KOMPETENCJI I PEWNOŚCI SIEBIE W NOWYCH ROLACH
10/ REINTEGRACJA WŁASNEGO ŻYCIA „KIEROWANEGO” PRZEZ NOWĄ RAMĘ ODNIESIENIA
RODZAJE PRZERAMOWANIA
a/ OBIEKTYWNE - KRYTYCZNA REFLEKSJA NAD ZAŁOŻENIAMI INNYCH OSÓB
b/ SUBIEKTYWNE - KRYTYCZNA SAMOREFLEKSJA
ISTOTA UCZENIA SIĘ TRANSFORMATYWNEGO - ZMIANA SPOSOBU, W JAKI NADAJE SIĘ ZNACZENIE DOŚWIADCZENIU: ODDZIELENIE TEGO, CO PRZYJMUJE SIĘ NAWYKOWO I OPARCIE INTERPRETACJI NA ŚWIADOMEJ, KRYTYCZNEJ REFLEKSJI
FORMY UCZENIA SIĘ a/ FORMATYWNE
- PRZEZ ROZWIJANIE POSIADANYCH PUNKTÓW WIDZENIA
- PRZEZ USTANAWIANIE NOWYCH PUNKTÓW WIDZENIA
b/ TRANSFORMATYWNE
- ZMIANĘ PUNKTÓW WIDZENIA
- ZMIANĘ NAWYKÓW MENTALNYCH
EFEKTY UCZENIA SIĘ:
- UMOCNIENIE AKTUALNEJ RAMY ODNIESIENIA
- NAUCZENIE SIĘ NOWEJ RAMY ODNIESIENIA
- TRANSFORMACJA RAMY ODNIESIENIA
OBSZARY UCZENIA SIĘ
- UCZENIE SIĘ INSTRUMENTALNE
- UCZENIE SIĘ KOMUNIKACYJNE
ISTOTA UCZENIA SIĘ DOROSŁYCH - ZDOLNOŚĆ DO KRYTYCZNEJ REFLEKSJI W PROCESIE NADAWANIA ZNACZEŃ WŁASNEMU DOŚWIADCZENIU
CEL EDUKACJI DOROSŁYCH - TRANSFORMACJA SPOSOBU NADAWANIA ZNACZEŃ
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)