To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ORGANIZACJA FUNKCJONALNA - forma najczęściej spotykana w warunkach firm małych, średnich, ale wielkich jak np. browarach, wytwórniach napojów czy koncernach paliwowych. W organizacji tej służby zintegrowano podstawowe f. mark.:
Planowanie strategiczne
Planowanie produktu
Badania marketingowe
Sprzedaż
Promocja
DYREKTOR DS. MARKETINGU
Planowanie strategiczne planowanie produktu badania market. Sprzedaż promocja ORGANIZACJA PRODUKTOWA - zalecana wtedy gdy firma prowadzi bardziej zdywersyfikowana działalność. Aby zapanowac nad tą różnorodnością w strukturze tworzy się stanowiska, tzw. Menedzerów produktu, odpowiedzialnych za plany marketingowe, koordynacje oraz kontrolę ich wykonania. Planowanie produktu podlega silnej decentralizacji ktorazostaje przypisana menedzerom produktu.
DYREKTOR DO SPRAW MARKETINGU Relacje funkcjonalne menedzera produktu
ORGANIZACJA RYNKOWA - zalecane szczególnie wtedy gdy firma realizuje działalność na wielu rynkach. Siła tej struktury opiera się na menedżerach rynku, pełniących analagiczna role do roli men. Prod. Gdy rynki sa duze podporządkowuje się im także dodatkowo sprzedaż i promocję.
DYREKTOR DS. MARKETINGU
Planowanie strategiczne badania mark planowanie produktu sprzedaż promocja
Menedzer rynku A menedzer rynku B rynku menedzer rynku C ORGANIZACJA RYNKOWA -PRODUKTOWA (macierzowa) - łączy w sobie oby zakresy działalności (różnorodne produkty na różnych rynkach). W tej strukturze menedzerowie produktu wspólpracują z innymi służbami funkcjonalnymi w opracowaniu planów mark. I ich wdrożeniu w poszczególnych segmentach (rynkach). Zorganizowanie tej struktury jest dośc kosztowne, od uczestników wymaga wysokiej kultury, umiejętności negocjacji, oraz jesnego zakresu odpowiedzialności. Jest narazona na konflikty na tle zakresu.
DYREKTOR DS. MARKETINGU
Planowanie strategiczne badania marketingowe promocja Menedzer produktu A menedzer prod. B men. Prod. C
Menedzer rynku A
Menedzer rynku B
Menedzer rynku C
ORGANIZACJA GEOGRAFICZNA- najczesciej jest stosowana przez firmy , które prowadza sprzedaz na rozleglych przestrzennie rynkach regionalnych. Firmy te w swojej strukturze tworza tzw. Biura sprzedazy (krajowe, regionalne, lub okregowe, lokalne). Biura te najczęściej zarzadzaja a pldleglymi im grupami sprzedawcow i rzadko kiedy pelnia inne funkcje marketingowe, chyba ze wielkosc sprzedawanych p[rpduktow wykazuje duza dynamike to wówczas rozszerzaja zakres funckcji o funkcji planistycznej i promocyjnym…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)