To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Tworzenie marketingu - mix.
Jakie działania marketingowe może podjąć wybrana przez ciebie firma, aby przyciągnąć uwagę klientów?
Skuteczność działań na rynku zależy od stworzenia właściwej kompozycji instrumentów i czynności. Wewnętrznie zintegrowana struktura marketingu wyraża się w koncepcji marketingu - mix. Mieszanka marketingowa definiowana jako 4P składa się z następujących elementów:
Produkt (product)
Cena (price)
Dystrybucja (place)
Promocja (promotion)
Optymalna mieszanka to taka, która najlepiej łączy możliwości przedsiębiorstwa z potrzebami i wymaganiami nabywców. Instrumenty marketingowe tworzą właściwy, spójny i logiczny system. Nie należy ich wprowadzać oddzielnie.
Każde przedsiębiorstwo tworzy indywidualną mieszankę. Mieszanka ta ulega ewolucji wraz z ewolucją rynku i konsumenta. Przedsiębiorstwo tworzy oddzielne mieszanki dla różnych produktów i rynków.
Produkt: Dystrybucja: Asortyment produktów Kanały
Jakość Zasięg Wzór terytorialny
Cechy Oferowany
Marka asortyment
Opakowanie Lokalizacja
Rozmiary Zapasy
Serwis Transport
Gwarancja
Przychody Cena: Promocja:
Cena katalogowa Promocja sprzedaży
Rabaty Reklama
Ulgi Personel odpowiedzialny Okres płatności za sprzedaż
Warunki kredytu Public ralations
Marketing bezpośredni
Rysunek ten przedstawia kompleksową ofertę, marketingu - mix, składającą się z produktów, obsługi i serwisu, ceny, a także wiązkę działań promocyjnych.
Za przykład kompozycji marketingowej niech posłuży mieszanka stworzona dla firmy produkującej napoje orzeźwiające. Przedsiębiorstwo to może posłużyć się następującymi narzędziami marketingu - mix:
stworzenie szerokiego asortymentu napojów o różnych smakach preferowanych przez konsumentów
dbanie o jakość wytworzonego produktu poprzez produkowanie go na bazie naturalnych soków z owoców rosnących na nie zanieczyszczonych obszarach oraz na bazie naturalnej wody mineralnej
wzbogacenie napojów w witaminy i substancje mineralne
stworzenie ciekawego wzornictwa opakowań jednostkowych
wytwarzanie opakowań z materiałów nadających się do ponownego przetwórstwa
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)