To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
TRÓJCZYNNIKOWA KONCEPCJA MIŁOŚCI STERNBERGA OZYCJI. MANIPULOWANIE WŁASNĄ ATRAKCYJNOŚCIĄ INGRACJACJA ¯ jest miękką forma manipulacji - manipulator stara się, aby obiekt manipulacji polubił go; ¯ polega na nieuprawnionym (nieuczciwym) zwiększaniu własnej atrakcyjności interpersonalnej w opinii obiektu manipulacji; ¯wykorzystuje powszechnie znany mechanizm: chętniej pomagamy osobom, które lubimy. TECHNIKI INGRACJACJI WARUNKI SKUTECZNOŚCI PODNOSZENIE WARTOŚCI PARTNERA „ wiarygodne”, „szczere”, dotyczy cech będących obiektem aspiracji osoby manipulowanej KONFORMIZM „ szczery”, dotyczy spraw ważnych; potwierdza słuszność przekonań AUTOPREZENTACJA Wiarygodna; W zależności od potrzeb audytorium powinna mieć charakter negatywny lub pozytywny WPŁYW INGRACJACJI NA OBRAZ WŁASNEJ OSOBY INGRACJATORA BADANIA JONESA, GERGENA I DAVISA (1962) PROBLEMATYKA BADAŃ : WPŁYW INFORMACJI ZWROTNYCH OD ODBIORCY NA OCENĘ REPREZENTATYWNOŚCI TREŚCI AUTOPREZENTACJI DLA „JA” OSÓB BADANYCH W GRUPACH DOKONUJĄCYCH AUTENTYCZNEJ LUB INGRACJACYJNEJ AUTOPREZENTACJI. SCHEMAT BADAŃ AUTOPREZENTACJA AUTENTYCZNA AUTOPREZENTACJA INGRACJACYJNA I. ZWROTNE POZYTYWNE I. ZWROTNE NEGATYWNE I. ZWROTNE POZYTYWNE I. ZWROTNE NEGATYWNE 1 3 2 4 NUMERY W TABELI TO RANGI: IM NIŻSZA CYFERKA TYM WIĘKSZA W OCENIE BADANYCH REPREZENTATYWNOŚĆ AUTOPREZENTACJI DLA „JA”. WYNIKI BADANI, KTÓRZY PO DOKONANIU AUTENTYCZNEJ AUTOPREZENTACJI OTRZYMALI NEGATYWNE INFORMACJE ZWROTNE W MNIEJSZYM STOPNIU IDENTYFIKOWALI SIĘ Z TREŚCIĄ AUTOPREZENTACJI NIŻ BADANI, KTÓRZY PO DOKONANIU AUTOPREZENTACJI INGRACJACYJNEJ OTRZYMALI POZYTYWNE INFORMACJE ZWROTNE. AUTOPREZENTACJA DEFINICJE KIEROWANIE WRAŻENIEM JAKIE WYWOŁUJEMY NA INNYCH KONTROLOWANY SPOSÓB PREZENTOWANIA SIEBIE W OBECNOŚCI INNYCH OSÓB CELE AUTOPREZENTACJI TOŻSAMOŚCIOWE
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)