Wygląd zewnętrzny

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 1008
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wygląd zewnętrzny - strona 1 Wygląd zewnętrzny - strona 2 Wygląd zewnętrzny - strona 3

Fragment notatki:

Wygląd zewnętrzny
Atrakcyjność powoduje pojawienie się efektu. Dlatego ludzie są motywowani do dbałości o wygląd
Waga (ludzie otyli są postrzegani jako leniwi i pobłażający sobie (Crandall i biernat 1990)
Opalanie - dzięki opaleniźnie zyskujemy na atrakcyjności (Leary i Jones 1993)
Wygląd otoczenia
Im większe biurko tym wyższa pozycja (Ornstein 1989)
Cena sprzętów ma znaczenie (Bell, Holbrook i Solomon 1991)
Światło rozproszone jest postrzegane jako bardziej przyjazne niż centralne
Sport, jedzenie, zachowania ryzykowne
Modne sporty
Unikanie ćwiczeń w miejscach publicznych (Laery 1992)
Kontakty społeczne
Pławienie się w cudzej chwale (Cialdini)
Usuwanie się z cienia porażki (Snyder)
Polerowanie (Cialdini) badanie Rasputin
Retuszowanie
Pomaganie innym
Satow 1975 - gdy inni mają się dowiedzieć o tym ile daliśmy dajemy krotnie więcej
Pomagamy by zatrzeć negatywne wrażenie, jakie przed chwilą wywarliśmy (Tedeschi i Riordan 1981)
Cele autoprezentacji 1
Oddziaływania interpersonalne
Ludzie sądzą, że w ten sposób będzie im łatwiej żyć albo otrzymają więcej bonusów (Schlenker 1980)
Osoby sprawiające dobre wrażenie mają większą sieć wsparcia społecznego
W sytuacji szukania pracy ludzie najczęściej stosują autopromocję lub ingracjację (Stevens i Kristof 1995)
Osoby stosujące techniki wywierania wrażenia łatwiej znajdują pracę. Porównując ingracjację (zgadzanie się z opiniami rekrutującego) i autopromocję okazuje się, że lepiej wykorzystywać ingracjącję (Higgins i Judge 2004)
Byrne (1969)pokazał, że lubimy tych, którzy są do nas podobni - ingracjacja wydaje się oddziaływać właśnie w ten sposób, że zwiększa poziom dopasowania.
Ma znaczenie też fakt, że ingracjacja pokazuje nas jako miłych a autopromocja jako komptentnych
Cele autoprezentacji 2
Budowa i podtrzymanie własnej wartości
Ludzie są tacy jakimi chcą się przedstawić (funkcja budowania własnej tożsamości- Baumaister 1982, Golwitzer 1986)
Cele autoprezentacji 3
Regulowanie emocji
Pennebaker 1990 - przedstawianie pozytywnego wizerunku poprawia nastrój i dobrostan psychiczny
(Strack, Martin Stepper 1988) badanie „ołówek
Także badania Erbera nad negatywnym nastrojem - social constraints model of mood regulation
Autoprezentacja
Nieświadoma
Świadoma
Obserwacyjna samokontrola zachowania (self-monitoring) (Snyder 1974) - definiuje tendencję osoby do kontrolowania wywieranego przez nią wrażenia.


(…)

… odczytują emocje z mimiki (Geizer, Rarick i Soldow 1977)
Lepiej wychwytują próby manipulacji (Jones i Baumeister 1976)
Mają bardziej zróżnicowane zestawy ubrań (ale tylko faceci - Zaidman i Snyder 1983)
Osoby o wysokiej samokontroli
Mają raczej przyjaciół wyspecjalizowanych (tylko do jakiejś aktywności)
Są bardziej zainteresowani przypadkowym seksem
Oceniają potencjalnych partnerów na randkę posługując…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz