Tradycyjne polskie gry - kwadrant

Nasza ocena:

3
Pobrań: 504
Wyświetleń: 3136
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Tradycyjne polskie gry - kwadrant - strona 1 Tradycyjne polskie gry - kwadrant - strona 2 Tradycyjne polskie gry - kwadrant - strona 3

Fragment notatki:

Temat zajęć: Tradycyjne polskie gry - kwadrant Zespół prowadzących: Data: 25.05.2011r. Miejsce zajęć: boisko trawiaste AWFiS Ilość ćwiczących: 26 osób 1. Ćwiczenia przygotowujące do gry:
Do pięciu podań- zabawa polega na wykonaniu przez drużynę 5 podań między sobą, nie można podawać dwa razy do tej samej osoby. Przeciwna drużyna stara się zabrać piłkę. Drużyna, która wykona pięć podań zdobywa punkt. Gra na czas (1 min.)
Znajdź swój karton.- zabawa polega na zebraniu odpowiedniego przyboru z pola zabawy i dostarczenie go do odpowiedniego pojemnika.
Celnie i szybko.- każdy zawodnik w zastępie ma piłkę zabawa polega na jak najszybszym i celnym podaniu do współćwiczących naprzeciw, następnie powrót na linię rzutu. Dobiegnięcie do pachołka, rzut- podanie, powrót liczone, jako jeden punkt. W zabawie poruszamy się potokiem. Gra na czas 1,5 minuty. Wygrany z wygranym przegrany z przegranym
Podbijanka.- każdy z ćwiczących oswaja się z podbijaniem małej piłeczki na niewielkiej powierzchni, przygotowanie do kolejnej zabawy.
Podaj do kolegi.- Uczniowie podzieleni na dwie grupy jedna grupa podrzuca piłeczkę i odbija ją palantem do współćwiczącego. Ćwiczenie trzeba wykonać poprawnie 5 razy( 5 celnych uderzeń).
Traf do celu.-rywalizacja między uczniami. Każdy uczeń ma piłeczkę oraz palanta lub klocek do odbicia, każdy stara się trafić do wyznaczonego pojemnika. Zabawa na czas, kto wykona więcej celnych rzutów dostanie specjalną nagrodę.
2. Gra uproszczona:
Nazwa: „Złap i rzucaj”
Treść, i przepisy: Pierwszy gracz drużyny będącej w „gnieździe” rzuca z rozbiegu na sygnał gwizdka, piłkę ręczną sprzed linii rzutu, w taki sposób, aby upadła ona na „pole walki”. Może być wyrzucona dalej. Gdy mu się to uda, biegnie do pierwszej bazy z prawej strony, a jeśli oceni, że zdąży nim chwytający odrzuci piłkę do „gniazda” lub nie zbije go biegnie dalej, do drugiej bazy. Po bardzo silnym rzucie może obiec wszystkie bazy. Jeśli rzut jest słabszy - dobiega do pierwszej lub drugiej bazy - gdzie staje i trzyma się pachołka lub jedną nogę trzyma w polu Po rzuceniu piłki przez następnego gracza może obiegać pole dalej, aż do obiegnięcia całego i zdobycia punktu dla drużyny. Jeżeli obiegnie wszystkie bazy ze swojego rzutu zdobywa dla drużyny 2 punkty. Zawodnik, który stoi przy bazie może biec tylko wówczas, gdy piłka zostaje rzucona przez drugiego zawodnika i jest w ruchu. Stojący na „polu walki” starają się w jakikolwiek sposób chwycić piłkę. Nie wolno im świadomie blokować drogi między bazami. Jeżeli piłka zostanie złapana z powietrza przez zawodnika na „polu walki”(tzn. nie upadnie na podłogę ani nie uderzy o ścianę lub nie odbije się od innego zawodnika), musi on przebiec z nią przez linię rzutu. Wówczas następuje zmiana drużyn. Jeżeli zawodnik obiegający bazy zdąży przed zawodnikiem z piłką przebiec linię rzutu zdobywa jeszcze przed zmianą, punkt dla drużyny. Jeżeli piłka odbije się od podłogi lub ściany należy ją jak najszybciej odrzucić za linię rzutu, aby przeciwnik nie zdążył dobiec do następnej bazy. Po przekroczeniu piłki przez linię rzutu, zawodnik, który był między bazami cofa się do najbliższej bazy, którą obiegł. Gracza obiegającego bazy można „zbić” piłką (tylko między bazami), wówczas drużyna, która „zbiła” zdobywa punkt.


(…)

… GDY: 1 piłka nie zostanie podbita palantem, 2 po wykonaniu podbicia palant znajdzie się poza obrębem półkola, 3 piłka nie zostanie podbita lub upadnie przed linią, albo potoczy się- tzw. szczur, 4 gracz, który dobiegnie do chorągiewki i czeka na dalszy bieg, nie dotyka lub nie trzyma się jej. Gracz, który obiegnie boisko, nie tylko zdobywa punkt, ale także wyzwala jednego ze skutych ze swojej drużyny…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz