Gry izabawy na koniu

Nasza ocena:

5
Pobrań: 63
Wyświetleń: 1211
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Gry izabawy na koniu - strona 1 Gry izabawy na koniu - strona 2 Gry izabawy na koniu - strona 3

Fragment notatki:


Rekreacja konna - Gry i zabawy na koniu Kuc a Mały Koń Miara w kłębie kuca mierzonego na płycie nie może przekraczać 148 cm bez podków lub 149 cm w podkowach .
Miara w kłębie małego konia mierzonego na płycie nie może przekraczać 156 cm bez podków lub 157 cm w podkowach .
Ekipy Kompletna ekipa składa się z pięciu jeźdźców i pięciu koni .
Gdy skład ekipy został ustalony po rozpoczęciu zawodów nie można do niego wprowadzać żadnej zmiany.
Wyznaczony musi być trener lub kierownik ekipy jako spieszony kapitan z zadaniem opiekowania się ekipą, pomagania jej i udzielania instrukcji 1. SLALOM Wyposażenie dla każdego toru:
- 1 pałeczka
5 tyczek slalomowych ustawionych w linii prostej w odstępach 7,30 - 9,10 m Reguły gry: Na sygnał startu jeździec nr1, trzymając pałeczkę, posuwa się slalomem między tyczkami tam i z powrotem i po przekroczeniu linii mety przekazuje pałeczkę jeźdźcowi nr 2. Jeźdźcy nr 2, 3, 4 kolejno postępują tak samo. Zwycięża ta ekipa, której jeździec nr4 pierwszy przekroczy linię mety. Błędy: Jeżeli jeździec ominie tyczkę, musi wrócić i rozpocząć slalom od miejsca, w którym popełnił błąd. Jeżeli tyczka się przewróci to jeździec musi ustawić ją na właściwym miejscu. Ekipa może zostać wyeliminowana w przypadku złamania tyczki. 2.KARTON Wyposażenie dla każdego toru:
- 4 okrągłe butelki ze sprężystego plastiku, o średnicy 7 - 9 cm i długości 20 cm po ucięciu szyjki, nazwanymi kartonami
- 1 wiadro o pojemności 15 litrów
- 4 tyczki ustawione w linii prostej w odstępach 7,30 - 9,10 m Reguły gry: Wiadro ustawione jest na ziemi 2,70 m za linią półmetka na przeciwko linii slalomu. Każdy karton jest nasadzony na tyczkę. Jeźdźcy nr 1, 2, 3, 4 czekają za linią startu. Na sygnał startu jeździec nr 1 rusza, zdejmuje karton z dowolnie wybranej przez siebie tyczki i wkłada go do wiadra. Następnie wraca celem przekroczenia linii mety. Wtedy rusza kolejny jeździec i dalej postępują. tak samo. Błędy: Jeżeli tyczka zostanie przewrócona jeździec musi ją postawić.
Jeżeli spadnie karton jeździec może zsiąść z konia, ale by umieścić karton w wiadrze musi ponownie wsiąść na konia.
Jeżeli jeździec nie trafi do wiadra lub je wywróci. może zsiąść z konia celem naprawienia błędu.
Jeżeli jeździec nie zdejmie kanonu z tyczki, przy czym ten nie spadnie, może wziąć inny. 3.SZNUR Wyposażenie dla każdego toru:
- 1 linka długości 90 cm
- 4 tyczki ustawione w linii prostej w odległości 7,30 - 9,10 m Reguły gry:

(…)

… jeździeckich. Ogłowie wyposażone:
w martwy wytok, dwie pary wodzy, z których jedna może być tzw. czarną wodzą, dwie pary nachrapników i specyficzne kiełzno (wędzidło cygańskie, pelhamem)
Siodło ewolucja angielskiego siodła myśliwskiego. Dla większego bezpieczeństwa „dopięte” jest „obergurtem” i wyposażone w napierśnik puśliska są szczególnie grube i szerokie strzemiona mają szeroką stopkę dla lepszego…
Księstwa Moskiewskiego, Korony, Mołdawii, Wołoszczyzny, Krymu a nawet Europy Zachodniej.
Głównym zajęciem i źródłem utrzymania były wyprawy zbrojne na terytoria tatarskie i tureckie. Część kozaków stanowiło tzw. grupę kozaków rejestrowych, czyli będących na żołdzie królewskim. Podczas pokazów na grzbiecie wierzchowca, który pędzi w zawrotnym tempie, kaskaderzy wykonują młyńce lancą, dwiema szablami…
…, z długim obcasem chroniącym przed zbyt dalekim wsunięciem się strzemienia i tradycyjnie brązowe Mallet (kije) robione są z bambusa i twardego drewna liściastego. Laska zakończona w kształcie litery „T”. Nie powinna być krótsza niż 120 i dłuższa niż 135 cm. Piłka - średnica może wynosić od 76-98 mm;waga w granicach 120-135 g.
Profesjonalna Drużyna Polo liczy 4 zawodników
Każdy z zawodników posiada min 2…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz