Telewizja i radio w internecie - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 539
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Telewizja i radio w internecie - wykład - strona 1 Telewizja i radio w internecie - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Telewizja w internecie Transmisja (wybranych) programów tradycyjnych telewizji za pośrednictwem internetu, przede wszystkim z wykorzystaniemspecjalnie stworzonych do tego aplikacji (tzw. Internet television, np. ipla.pl nadająca programy Polsatu) Telewizje nadające w technologii P2P, mogą redystrybuować treści pochodzące z różnych źródeł (np. http://www.joost.com) Nadawanie nowych kategorii programów przez niezwiązanych z tradycyjną telewizją nadawców działających wyłącznie winternecie (tzw. web television) - najczęściej są to krótkie epizody (kilka minut) łączone w serie YouTube jak potencjalna platforma dystrybucji treści telewizyjnych Radio satelitarne Rozwijane w USA i Kanadzie przez firmę Sirius XM Radio.
Technologia polega na nadawaniu sygnału za pośrednictwem satelity. Sygnał jest wzmacniany nadajnikami umieszczanymi w miastach. Słuchacze po zakupie specjalnego odbiornika mają do dyspozycji kilkaset (obecnie ponad 100) stacji, zazwyczaj skierowanych do stosunkowo wąskich grup odbiorców. Model biznesowy opiera się na przychodach reklamowych i na abonamencie płaconym przez słuchaczy (ale reklam jest mniej niż w przypadku radia tradycyjnego). Wysokość abonamentu to 12.95 USD miesięcznie lub 499.99 USD jednorazowej opłaty. Kluczową przeszkodą dla rozwoju tej technologii w Europie są bariery wejścia (koszty) nieproporcjonalnie wysokie w stosunku do rozmiaru rynku (co wynika z językowego zróżnicowania państw europejskich) - rozmiar potencjalnych nisz gatunkowych w poszczególnych krajach europejskich jest znacznie mniejszy niż w USA (np. fani jazzu w Polsce vs fani jazzu w USA) Radio w internecie Najprawdopodobniej przyszłością radia jest nadawanie w internecie. Obecnie rozwój radia internetowego jest jeszcze ograniczony przepustowością łączy internetowych oraz niedostatecznym zasięgiem internetu bezprzewodowego (Wifi i 3G). Każda z większych stacji tradycyjnych transmituje swój sygnał w internecie, co obecnie postrzegane jest jeszcze przede wszystkim jako forma dotarcia do tych słuchaczy, którzy nie są w zasięgu sygnału analogowego danej stacji. Poza tym w internecie nadaje szereg stacji radiowych nie mających swoich „tradycyjnych” odpowiedników, np. http://www.radiojazz.fm/ W przypadku radia internetowego znika większość problemów ekonomicznych charakterystycznych dla radia tradycyjnego (ograniczona liczba częstotliwości, problem dobra publicznego) Last.fm i Pandora Last.fm - społecznościowy dobór repertuaru - program komputerowy analizuje utwory przesłuchane przez słuchaczy wprzeszłości i umożliwia stworzenie na bazie tych informacji stacji radiowych o spersonalizowanym repertuarze, dostosowanym do gustów słuchaczy ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz