Radio jako secondary medium, dobór repertuaru w stacjach radiowych - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 532
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Radio jako secondary medium, dobór repertuaru w stacjach radiowych - wykład - strona 1 Radio jako secondary medium, dobór repertuaru w stacjach radiowych - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Radio jako “secondary medium” Nadawcy nie interesuje czy w istocie słuchasz radia, ważne jest by było ono włączone i odbierało jego stację Z jednej strony radio towarzyszy słuchaczom podczas wykonywania innych czynności, więc nie powinno ich zbytnio rozpraszać Z drugiej strony, dla nadawcy najlepiej jest gdy słuchacze nigdy nie zmieniają stacji (tzn. by słuchali wyłącznie jego stacji) W efekcie, dla osób decydujących o muzyce nadawanej w radiu, kluczowe jest unikanie utworów, które mogłyby nie podobać się słuchaczom, jako że skłaniają one do zmiany słuchanej stacji Skutkuje to częstszym nadawaniem nagrań o ustalonej renomie, oraz unikaniem debiutantów i zbyt kontrowersyjnych nagrań. Metody doboru repertuaru w muzycznych stacjach radiowych Subiektywny dobór repertuaru -zestaw praktyk opartych na estetycznej ocenie nagrań, dokonywanej przez odpowiedzialnego za muzykę pracownika stacji radiowej. Celem stacji radiowej jest, w tym przypadku, nadawanie najlepszej muzyki, „edukowanie” słuchaczy, poprzez proponowanie im nowych, nieznanych utworów. Dużą rolę odgrywają kompetencja i gust odpowiedzialnych za wybór muzyki, mniej istotne są natomiast wyniki badań preferencji słuchaczy bądź naciski ze strony wytwórni muzycznych Obiektywny dobór repertuaru - stosowanie na szeroką skalę badań preferencji słuchaczy. Stacje radiowe stosujące taktykę obiektywnego doboru repertuaru są niechętne podejmowaniu ryzyka nadawania nowych nagrań, jeśli badania wykazują, że słuchacze oczekują znanych im przebojów. Nie są również skłonne ulegać zachętom i naciskom ze strony wytwórni muzycznych, jeśli badania wykażą, że słuchaczom nie podobają się proponowane przez wytwórnię nagrania. Populistyczny dobór repertuaru - podstawowym celem stacji radiowej jest nadawanie takiej muzyki, jakiej oczekują słuchacze. Nie oznacza to jednak oparcia się na wynikach badań, lecz na bliskim związku pomiędzy słuchaczami a pracownikami stacji radiowej, na wyczuwaniu preferencji publiczności („byciu uszami słuchaczy”). W przeciwieństwie do taktyki subiektywnego doboru repertuaru, prywatne gusty redaktorów muzycznych nie mają znaczenia - nie jest istotne czy utwór jest, w opinii pracownika stacji radiowej, dobry czy zły - ważne jest czy redaktor podejmujący decyzję uważa, że utwór spodoba się słuchaczom. Stacja radiowa stosująca populistyczny dobór repertuaru, nie jest skłonna ulegać zachętom i naciskom ze strony wytwórni muzycznych, jeśli miałoby to prowadzić do nadawania muzyki niezgodnej z tym, czego oczekują słuchacze. Synergiczny dobór repertuaru -polega na bliskiej współpracy z wytwórniami muzycznymi celem maksymalizacji promocyjnej wartości dodanej. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz