Zależności pomiędzy mediami, branżą fonograficzną a odbiorcami Payola - analiza ekonomiczna Cele stacji radiowych i wytwórni muzycznych są różne - sprzedają one inne produkty Airplay (nadawanie muzyki na antenie radiowej) jest uznawane za najskuteczniejszą formę promocji nagrań, więc z punktu widzenia wytwórni muzycznej dostanie się na antenę stacji radiowych jest bardzo cenne Coase uważa, że z ekonomicznego punktu widzenia nie ma różnic pomiędzy airplay (nadawaniem muzyki na antenie radiowej) a reklamą innych produktów Skoro większości przedsiębiorstw nie zakazuje się płacenia za reklamę radiową swoich produktów, nie powinno się zakazywać tego firmom fonograficznym Reasumując, z ekonomicznego punktu widzenia zakazywanie praktyki określanej jako payola jest nieuzasadnione, bowiem firmy fonograficzne i tak będą robić wszystko by ich utwory znalazły sięna antenie (ma to dla nich wymierną wartość ekonomiczną). Jeśli np. nadanie utworu zwiększy zyski wytwórni muzycznej o 1000 USD, wówczas racjonalnym jest przekazanie stacji radiowej jako payola kwoty aż do 999 USD by utwór został wyemitowany na antenie (najlepiej by wszedł na playlistę) Coase uważa, że zakaz obowiązujący w USA od 1960 r. prowadzi do licznych patologii i jest szkodliwy społecznie A jak jest w istocie? Czy Coase ma rację?
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)