4.Telepraca
Powinna służyć przestawieniu formuły porządkowo - dyscyplinującej stosunku pracy na formułę wynikową. Jest ona jedną z 2 form (obok pracy chałupniczej) pracy domowej mającą międzynarodowy charakter i zasięg. Nie jest ona rozumiana jednoznacznie. Wspólną cechą różnych definicji jest to, że telepraca wiąże się ze świadczeniem pracy na odległość i przy wykorzystaniu technologii informatyczno-komunikacyjnych. Istotne jest również to, że nie ma ona ograniczeń podmiotowych z wyjątkiem zawodów natury praktycznej. Zazwyczaj telepraca jest odnoszona do pracowniczego stosunku zatrudnienia, może jednak wiązać się również z innymi układami prawnymi, gdzie telepracownik jest podmiotem całkowicie samodzielnym. Zalety: potanienie kosztów pracy; oszczędności (nie trzeba dojeżdżać), zwiększenie szans dla pracowników wsi jak i osób niepełnosprawnych; aspekty ekologiczne
Wady: wyobcowanie, samotność pracownika
rozdział IIb KP - najistotniejsze chyba: 67 .1, 67 , 67 , 67
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)