Techniki badań ilościowych

Nasza ocena:

3
Pobrań: 168
Wyświetleń: 1659
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Techniki badań ilościowych - strona 1 Techniki badań ilościowych - strona 2 Techniki badań ilościowych - strona 3

Fragment notatki:


Techniki badań ilościowych PAPI - Paper and Pencil Interview
CATI - Computer Aided Telephone Interview
CAPI - Computer Aided Personal Interview
CAWI - Computer Aided Web Interview
Badania dzienniczkowe
PAPI - Paper and Pencil Interview Jest to najbardziej tradycyjna technika stosowana przy realizacji badań ilościowych, polegając na przeprowadzaniu wywiadów z respondentami z wykorzystaniem papierowej ankiety/kwestionariusza
CATI - Computer Aided Telephone Interview Jest to technika stosowana przy realizacji badań ilościowych, polegająca na przeprowadzaniu wywiadów telefonicznych z respondentami z wykorzystaniem komputera CATI pozwala na :
szybką realizację badań (od momentu zatwierdzenia kwestionariusza można zrealizować badanie nawet w ciągu 24 godzin),
automatyczne rozsyłanie wylosowanych numerów telefonu respondentów na stanowiska ankieterskie,
zapisywanie powodów niezrealizowania wywiadu (np. linia zajęta),
nadzorowanie przez osoby odpowiedzialne jakości pracy ankieterów (śledzenie na bieżąco przebiegu prowadzonych wywiadów),
automatyczne kodowanie uzyskiwanych informacji w czasie wywiadu,
szybkie analizy statystyczne. CAPI - Computer Aided Personal Interview Jest to technika stosowana w badaniach ilościowych, polegająca na przeprowadzaniu wywiadów z respondentami przy użyciu przenośnych komputerów (notebook), zamiast tradycyjnych kwestionariuszy. ·.
CAPI pozwala na:
szybszą realizację badania (dane są przesyłane linią telefoniczną bezpośrednio z komputerów ankieterskich),
wykorzystanie bardziej precyzyjnych technik (np. odtwarzanie fragmentów spotów telewizyjnych przy respondencie),
obniżenie kosztów badania (omijamy etap wprowadzania danych z ankiet),
badanie metodą CAPI pozwala na lepszą kontrolę jakości wywiadu - ewentualne błędy są natychmiast wychwytywane przez komputer w elektronicznej ankiecie
CAWI - Computer Aided Web Interview Jest to technika stosowana w badaniach ilościowych, wykorzystująca Internet do realizacji wywiadów z respondentami
Technika CAWI jest szczególnie przydatna, gdy:
celem badania jest dotarcie do grupy użytkowników Internetu,
chcemy dotrzeć do specyficznych grup docelowych,
chcemy zaprezentować materiały multimedialne (np. koncepcje graficzne, reklamy, produkty), zależy nam na krótkim czasie realizacji badania,
możemy przeznaczyć na badanie umiarkowane środki. Badania dzienniczkowe Badania dzienniczkowe stosujemy, żeby mieć podstawę do procesu podejmowania decyzji strategicznych; kiedy chcesz wiedzieć, jaki wpływ mają cechy społeczno-demograficzne respondenta na jego decyzje o wyborze marek; gdy chcesz wiedzieć, jakie dobra materialne posiadają Twoi słuchacze, a jakie planują zakupić, aby zainteresować tym reklamodawców; gdy chcesz sprawdzić jaka część słuchaczy Twojej stacji radiowej słucha również konkurencji?

(…)

… mogą być realizowane dla radia, telewizji i produktów FMCG. Ankieterzy zostawiają (na określony czas) respondentowi dzienniczek, do którego wpisuje on swoje zwyczaje dotyczące słuchania radia, oglądania telewizji czy, np. konsumpcji produktów spożywczych. Informacje uzyskane podczas badania:
mogą pomóc w podejmowaniu decyzji w zakresie tworzenia nowego produktu (marki, programu radiowego), umożliwiają precyzyjne…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz