To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Targi jako narzędzie PR Targi to kolejny bardzo dobry instrument służący tworzeniu lub poprawie istniejącego już wizerunku organizacji. Sam udział w charakterze zwiedzającego daje duże korzyści, jednak udział firmy w targach pozwala wpływać na wizerunek firmy poprzez odpowiedni wygląd stoiska i własne działania informacyjne. Otwiera się tu zatem pole do działania dla pracowników PR, których zadaniem jest dbałość o właściwą opinię o firmie i utrzymanie założonego wizerunku. Targi mają na celu umożliwienie wszystkim wystawcom zaprezentowania wzorów, osiągnięć i udoskonaleń, co ma zaowocować zawarciem transakcji handlowych.
Dwie podstawowe cechy targów to:
okresowość: targi odbywają się cyklicznie w tym samym miejscu; daje to możliwość wystawcom długofalowego podejścia do prezentacji targowych i stworzenia korzystnych warunków finansowych i promocyjnych do negocjacji
kompleksowość: gromadzą na jednym terenie przedstawicieli z jednego lub wielu sektorów gospodarczych
Targi oferują przede wszystkim bezpośredni kontakt z aktualnymi i potencjalnymi klientami, dostawcami, dystrybutorami, decydentami itp. Doskonale wiemy, że kontakt bezpośredni jest najbardziej pożądany ze strony osób które chcą kogoś do czegoś nakłonić, przekonać lub po prostu, komuś coś zaprezentować. Kontakty face to face tworzą interakcje osobowe, to znaczy nie mamy tu do czynienia z bezosobowym przekazem za pomocą medium. Odbiorca, czy klient może przekonać się czy firma wzbudza zaufanie, czy przedstawiciele tej firmy są wiarygodni i wreszcie, czy produkty danej firmy są rzeczywiście tak dobre jak pokazują to reklamy. Poza tym mają jeszcze inną zaletę: jeżeli sprawny przedstawiciel handlowy może w normalnych warunkach odwiedzić dziennie maksymalnie czterech klientów, to targi dają szansę przeprowadzenie o wiele więcej rozmów handlowych. Udział w targach jest więc pod tym względem przede wszystkim tańszy i bardziej efektywny.
Sposób ekspozycji towaru pozwala doświadczyć go wszystkimi zmysłami, co daje wiele możliwości oddziaływania na klienta. Poza tym w ten sposób klient może sprawdzić produkt, który zna tylko z reklamy. W ten sposób są wsparciem dla tradycyjnych technik promocyjno - reklamowych.Inną korzyścią jest to, że w czasie targów klient staje się nie tylko przedmiotem działań, ale i partnerem w dialogu. Dochodzi więc w prosty sposób do obustronnego oddziaływania, co jest bardzo potrzebne też dla samych firm. Potrzebują informacji o tym jak odbiorcy odbierają w ogóle działania firmy, ich produkty i usługi. To okazja do zdementowania plotek i poprawy opinii o firmie.
Dobrym przykładem wpływania na wizerunek firmy za pomocą wystawiennictwa jest wystawa „Świat Kawy” zorganizowana przez Tchibo przy współpracy z Muzeum Etnograficznym. Istotą wystawy było pokazanie kawy nie jako produktu, ale zwrócenie uwagi na aspekt kultury i narodowych tradycji związanych z piciem kawy. Wystawę tę odwiedziło w ciągu półtora miesiąca kilka tysięcy osób. Można to uznać za sukces, tym bardziej że koszty firmy poniesione w związku z wystawą były porównywalne z ceną jednego ogłoszenia reklamowego w poczytnym piśmie.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)