SYSTEM WYWIADU MARKETINGOWEGO Dokumentacja przedsiębiorstwa dostarcza informacji i danych o tym, co już się wydarzyło. System wywiadu marketingowego dostarcza natomiast kierownictwu danych o tym, co może się wydarzyć System wywiadu marketingowego: 1. stworzenie systemu- wymaga określenia niezbędnych informacji o konkurentach, określenia źródeł tych informacji oraz wyznaczenia osoby kierującej systemem i wykorzystaniem efektów jego funkcjonowania 2. zbierania danych- w sposób ciągły ze źródeł pierwotnych (sprzedawcy, kanały dystrybucji, dostawcy, firmy zajmujące się badaniami m-ingowymi) jak i wtórnych (publikacje oficjalne, prasa, wypowiedzi publiczne) 3. ocena i analiza- kontroluje się dana pod względem istotności i wiarygodności, interpretuje i opracowuje 4. rozpowszechnianie i reagowanie na zapytania- rozsyłanie informacji do osób podejmujących decyzje, odpowiadanie na pytania kierownictwa dotyczące konkurentów.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)