To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
INSTRUMENTY SYSTEMU KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ: 1) reklama - każdą płatna forma nieosobistej prezentacji i promocji idei dobra lub usługi przez określonego sponsora; 2) marketing bezpośredni - wykorzystywanie listów telefonów i innych nieosobistych narzędzi kontaktu w celu komunikowania się z określonymi grupami obecnych i potencjalnych klientów; 3) promocja sprzedaży - krótkookresowe działanie stosujące bodźce ekonomiczne w celu pobudzenia sprzedaży produktu lub usługi ; 4) public relations i publicity - wszelkie działanie mające na celu promowanie i/lub ochronę image przedsiębiorstwa lub produktu; 5) sprzedaż osobista - osobista i bezpośrednia prezentacja oferty przez sprzedawcę potencjalnemu nabywcy. MODEL PROCESU KOMUNIKACJI : kto - co przekazuje - poprzez jaki kanał - do kogo -z jakim skutkiem. Nadawcy musza wiedzieć do jakiej publiczności chcą dotrzeć i jaką odpowiedz chcą uzyskać. Kodują oni swoje informacje biorąc pod uwagę w jaki sposób docelowi odbiorcy i odkodowują przekaz. Nadawca musi nadać przekaz przez kanał skutecznie docierający do docelowych odbiorców. Nadawcy powinni zbudować kanał sprzężeń zwrotnych w celu poznania odpowiedzi odbiorców przekazu. Aby przekaz był skuteczny kodowanie musi się zazębiać z procesem odkodowywania. Przekazy są znakami które muszą być znane odbiorcy. Im bardziej będzie pokrywało się pole doświadczenia nadawcy i odbiorcy tym większe prawdopodobieństwo efektywnego oddziaływania przekazu . POWODY NIE ODEBRANIA PRZEKAZU PRZEZ DOCELOWY RYNEK: 1) selektywne postrzega nie - w związku z czym odbiorca nie zauważy wszystkich bodźców ; 2) selektywne zniekształcanie - odbiorcy przybierają postawę która powoduje oczekiwanie czegoś co chce się usłyszeć lub zobaczyć usłyszą oni tylko to co jest zgodne z ich przekonaniami zadaniem nadawcy jest włożenie maksimum wysiłku w celu osiągnięcia prostoty i jasności przekazu wzbudzenia zainteresowania oraz powtarzanie przekazu aby zostać dobrze zrozumianym . 3) selektywne zapamiętywanie - w jego wyniku odbiorca zapamiętuje tylko małą część przekazu nadawca stara się aby jego przekaz dostał się na trwale do pamięci odbiorcy gdyż najpierw wiadomość dostaje się do pamięci tymczasowej a przejście do pamięci trwałej uzależnione jest od ilości i sposobu powtarzania przekazu przez nadawcę. CZYNNIKI ŁAGODZĄCE EFEKT KOMUNIKACJI: 1) im większy monopol źródła komunikacji wobec odbiorcy tym silniejszy wpływ na odbiorcę lub wyraźniejsza korzyść nadawcy; 2) efekty komunikacji są większe gdy przekaz jest zgodny z istniejącymi opiniami przekonaniami i skłonnościami odbiorcy; 3) komunikacja może tworzyć najwyraźniejsze zmiany w kwestiach nietypowych lekko odczuwalnych lub krańcowych które nie znajdują się w centrum systemu wartości odbiorcy; 4) istnieje wyższe prawdopodobieństwo skuteczności procesu komunikacji gdy źródło ma opinie doświadczonego i obiektywnego o wysokim statusie lub lubianego a szczególnie gdy źródło ma siłę z która jest identyfikowane;
(…)
…. Wiele firm zastąpiło niektóre formy sprzedaży bezpośredniej bilboardami listami i tele marketingiem inne zwiększyły wydatki na promocje sprzedaży kosztem wydatków na reklamę aby szybciej zwiększyć sprzedaż. Zastępowanie jednych narzędzi promocji innymi tłumaczy dlaczego działania marketingowe powinny być koordynowane w jednym dziale marketingu. CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA WYBÓR NARZĘDZIA PROMOCJI: CHARAKTER…
… sporo czasu opisując firmę i produkty; b) budowanie zrozumienia - jeżeli produkt zawiera nowe cechy ciężar tłumaczenia może skutecznie przejąć reklama; c) skuteczne przypominanie - jeżeli potencjalni klienci znają produkt lecz nie są przygotowani do zakupu przypominanie za pośrednictwem reklamy jest znacznie tańsze niż za pośrednictwem sprzedaży bezpośredniej; d) generowanie informacji wyprzedzającej - materiały reklamowe zawierają broszury i numery telefoniczne firmy są skuteczną formą dostarczania informacji wyprzedzającej pomocnej dla przedstawicieli handlowych; e) legitymizacja - sprzedawcy mogą wykorzystać strony z ogłoszeniami w prasie aby potwierdzić znaczenie produktu i firmy; f) upewnienie - reklama może przypomnieć klientom jak używać produktu i upewnić ich o trafności wyboru. Należy…
… promocji sprzedaży aby wywołać silniejszą i szybszą odpowiedz promocja sprzedaży może być użyta do podkreślenia oferty danego produktu i do podniesienia zmniejszającej się wysokości sprzedaży efekty promocji sprzedaży są zwykle krótkotrwale i nieskuteczne w budowie długotrwałej preferencji wobec danej marki; 3) marketing bezpośredni - choć ma wiele form (poczta bezpośrednia telemarketing marketing…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)