Styl życia a trendy konsumenckie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 105
Wyświetleń: 791
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Styl życia a trendy konsumenckie - strona 1

Fragment notatki:

Styl życia a trendy konsumenckie
wygoda motorem zmiany stylu życia konsumentów. Podejście (oczekiwania) konsumentów:
niezdrowe cechy produktu czynnikiem ograniczającym konsumpcję
walory sensoryczne - najważniejszym kryterium oceny konsumenckiej, „smak” 56%, „aspekty zdrowotne” 36%
wzrost zainteresowania nowymi daniami
wzrost zainteresowania daniami, które mogliby przyrządzać według własnego upodobania
konsumenci są mniej podatni na reklamy i coraz mniej ufają firmom/producentom
81% konsumentów domaga się od producenta dań gotowych „zdrowych ofert”
Kultura jedzenia poza domem spowodowała zanik tradycji jedzenia w domu (Europa)
Mega - Trendy - „kierunek zachowań konsumenckich w dłuższej perspektywie czasu i stałość zachowań w odniesieniu do produktów w różnych sektorach przemysłu”
Zdrowie- produkty mające wpływ na dobre samopoczucie
Wygoda - produkty łatwe do użycia i przygotowania
Walory sensoryczne - konsumenci oczekują więcej przyjemności, intensywności doznań smakowych
Indywidualizm - poszukiwanie produktów wyrafinowanych
Komfort - bezpieczeństwo, łatwość użycia, zaufanie i zadowolenie w celu zmniejszenia stresu i niepewności konsumenta
Więź - wzrost znaczenia w kreowaniu stylu życia nacechowanego licznymi kontaktami międzyludzkimi
10 trendów zauważalnych w produktach paczkowanych:
Probiotyki
Żywność organiczna i napoje dla dzieci
Świeżość Najlepsza („świeżość” - produkty gorące) - nowe produkty mrożone gotowane na parze w specjalnych opakowaniach do podgrzania w kuchniach mikrofalowych
Superowoce (np. acai, goyi berries)
Prosto z Afryki (np. ostre papryczki Peri-peri)
Śpij smacznie (nowe produkty oparte na aminokwasie GABA)
Czas na chrupki (nowe, chrupkie produkty o obniżonej zawartości tłuszczu i kalorii)
Wyraziste jest piękne (ostrzejsze przyprawy i zapachy)
Moc z kofeiną
Kolor zielony dla Planety
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz