Marketing wirusowy i etyka marketingu

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 903
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing wirusowy i etyka marketingu - strona 1

Fragment notatki:

Marketing wirusowy *Marketing wirusowy (zw. marketingiem szeptanym) jest specyficznym rodzajem działań marketingowych. Polega na zainicjowaniu sytuacji, w której potencjalni klienci będą sami między sobą rozpowszechniać informacje dotyczące firmy, usług czy produktów. Nie zawsze musi to być konkretna informacja, może to być tzw. budowanie świadomości marki, czyli wywoływanie pożądanych skojarzeń, z nazwą, logo firmy.
*Przykładem marketingu wirusowego są zabawne lub intrygujące filmiki lub zdjęcia (często stylizowane na quasi-amatorskie) reklamowe, które użytkownicy Internetu rozsyłają między sobą. Wykorzystywana jest także plotka, tworzone są odpowiednie trendy czy tzw. „legendy miejskie”, które wędrując między potencjalnymi klientami mają zwiększać świadomość produktu i czynić z niego produkt symboliczny, o wysokiej jakości czy symbol statusu bądź przeciwnie, szkodzić jego opinii.
Etyka marketingu Głównymi problemami poruszanymi przez etykę marketingu są:
Z punktu widzenia konsumenta: -wysokie ceny
-nieuczciwe praktyki
-agresywna sprzedaż
-produkty wadliwe i niebezpieczne
-planowanie starzenia się wyrobu
-niska jakość produktów dla biednych konsumentów
Z punktu widzenia społeczeństwa: -kreowanie materialistycznego stylu życia
-zanieczyszczenie środowiska kulturowego
-działalność niezgodna z prawem
-brak dbałości o kwestie ekologiczne
-nadmierny wpływ na politykę
1
1
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz