Struktury rynku i ich regulacje - opracowane pytania

Nasza ocena:

3
Pobrań: 175
Wyświetleń: 1862
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu

Fragment notatki:

Cytat:
1. Wskaźniki koncentracji na rynku - wymienić, scharakteryzować i jakie informacje nam dają. 2. Przedstaw założenia i omów model konkurencji monopolistycznej. 3. Na podstawie wymyślonej przez Ciebie macierzy wpłat omów równowagę w sensie nasza. 4. "regulatory capture" 5. Omów funkcje niezależnych regulatorów w gospodarce.
Cytat:
regulacja stiglera czy cos takiego 2.rodzaje dyskryminacji cenowej 3.model cournota 4.podzial ze względu na liczbę odbiorcow i na liczbe dostawcow 5.sztuczne bariery wejscia na rynek.
1.Co to jest regulacja,jakie są rodzaje i cele regulacji ?? 2.Wyjaśnić i narysować na wykresie efekt regulacji w monopolu 3.Opisz oligopol.|Jaki jest podstawowy problem tej struktury rynku? 4.Co to jest dyskryminacja cenowa, które firmy wg Ciebie stosują dyskryminacje cenową.Podaj przykłady. 5.Opisz wpływ polityki państwa na struktury rynku. 1.Jaki wpływ ma polityka na strukturę regulacyjną rynku 2.Narysować wykres monopolu i opisać coś tam 3.Opisać jakiś oligopol. 4.Co to jest dyskryminacja cenowa , podać przykłady 5.Napisać co to są regulacje , przykłady.
Wskaźniki koncentracji:
HHJ = *fi = fi = Si; wielkość sprzedaży i-tej firmy, Sc; całkowita wielkość sprzedaży na rynku
Lub
fi = Ki; kapitał i-tej firmy, Kc; suma kapitału wszystkich dostawców
HHI, jest miarą koncentracji rynku i określa szacunkowy poziom zagęszczenia w danej branży oraz poziom konkurencji na danym rynku. Jest to koncepcja ekonomiczna szeroko stosowana w prawie antymonopolowym.
*Ekwiwalenta liczba firm:
n= 1/ HHI (ile firm o zbliżonej wielkości działa na danym terenie)
np.:
udział: polipol = Wk 40% Wk60%
Wskaźnik koncentracji trzech firm o największym udziale w rynku (C3),
• Wskaźnik koncentracji czterech firm o największym udziale w rynku (C4),
• Wskaźnik Herfindhala
- Hirschmana (HHI)
KONKURENCJA MONOPOLISTYCZNA
duŻa liczba uczestników rynku - liczba producentów na rynku jest na tyle duŻa, Że nie odczuwają oni związków pomiędzy podejmowanymi przez siebie decyzjami ilościowo/cenowymi. - ZróŻnicowanie produktu - producenci wytwarzają dobra, które mają tyle cech wspólnych, Że moŻna je uznać za bliskie substytuty. JednakŻe kaŻdy z producentów nadaje swojemu produktowi cechy odróŻniające go od wyrobów innych

(…)

…. Zysk normalny (podobnie jak producenci działający w konkurencji doskonałej).
- DuŻe wydatki na reklamę - Aby nie zejść do roli cenobiorców, konkurenci monopolistyczni muszą róŻnicować swoje produkty. Promocja własnej marki w warunkach silnej konkurencji ze strony innych producentów oferujących zbliŻony produkt wymaga wysokich wydatków na reklamę.- Celem firmy jest maksymalizacja zysku zarówno…
teorii gier, w którym strategia każdego z graczy jest optymalna, przyjmując wybór jego oponentów za ustalony. W równowadze żaden z graczy nie ma powodów jednostronnie odstępować od strategii równowagi. W tym sensie równowaga jest stabilna.
Każda skończona gra ma przynajmniej jedną równowagę Nasha, niekoniecznie w strategiach czystych.
Równowaga Nasha nie musi być efektywna w sensie Pareto. Klasycznym…
… podjęta w oczekiwaniu korzyści od grup uprzywilejowanych przez ich przyjęcie
URE - Urząd Regulacji Energetyki
Udziela koncesji, zatwierdza taryfy energetyczne, przeciwdziała monopolizacji rynku.
OFGEM - działa jako niezależny nadzorca i regulator rynku energii w UK, ... Ofgem jest finansowany z licencji płaconych przez dostawców energii.
Zasada TPA (ang. Third Party Access) - zasada polegająca…
… Selznicka jest zgodna z nurtem ekonomii politycznej
Wybór poziomu produkcji przez monopolistę:
P - cena, Q  - poziom sprzedaży, 1 - popyt, 2 - przychód krańcowy, 3 - koszt krańcowy, 4 - cena ustalona przez monopolistę, 5 - cena w warunkach konkurencji doskonałej, 6 - ilość dobra sprzedawana przez monopolistę, 7 - ilość dobra sprzedawana w warunkach konkurencji doskonałej, B i C łącznie - zbędna strata…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz