To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Strategie wejścia na nowe rynki 1. Strategia wypukła
Przedsiębiorstwo od razu wchodzi na wszystkie segmenty z pełnym zakresem działania, ponosząc duże nakłady w celu szybkiego przyrostu sprzedaży i zysków
(właściwa w sytuacji dysponowania odpowiednimi zasobami i / lub nie występowania dużego ryzyka).
2. Strategia wklęsła
Przedsiębiorstwo wchodzi na rynki powoli, nasilając działania w końcowym okresie zbliżania się do celu
(właściwa w sytuacji braku odpowiednich zasobów i / lub występowania dużego ryzyka).
Strategie wejścia na nowe rynki wyodrębnione wg kryterium szybkości wchodzenia Strategie wejścia na nowe rynki wyodrębnione wg kryterium sposobu wchodzenia 1. Strategia rozwoju wewnętrznego (rozwijania nowego biznesu opartego na własnym potencjale). Główne korzyści:
wykorzystywanie istniejących zasobów;
unikanie kosztów związanych z nabyciem innej firmy, szczególnie gdy nowy rynek albo technologia nowego produktu nie są dobrze znane.
Główne wady:
zabiera wiele czasu;
niepewne widoki na przyszłość.
2. Strategia wewnętrznego przedsięwzięcia. Główne korzyści:
wykorzystywanie istniejących zasobów;
zatrudnianie zdolnych menedżerów o przedsiębiorczych cechach.
Główne wady:
może wywoływać napięcia wewnątrz firmy.
3. Strategia nabycia innej firmy. Główne korzyści:
zaoszczędzenie wiele czasu;
pokonanie barier wejścia;
zintegrowanie dwóch organizacji.
Główne wady:
zazwyczaj wiąże się z dużymi kosztami;
zakup zbędnych aktywów.
4. Strategia Joint venture albo alians. Główne korzyści:
połączenie technologicznych czy marketingowych możliwości powinno dać efekt synergiczny;
podział ryzyka.
Główne wady:
możliwość konfliktów dotyczących wspólnej działalności;
niebezpieczeństwo spadku znaczenia (wartości) jednej z firm.
5. Strate gia zakupu licencji. Główne korzyści:
szybki dostęp do technologii;
zredukowanie ryzyka finansowego.
Główne wady:
przedsiębiorstwo może nie posiadać odpowiednich umiejętności technologicznych;
(…)
… firmy w celu pozyskania jej wiedzy i umiejętności.
Główne korzyści:
udostępnienie wiedzy i doświadczenia oraz zapewnienie odpowiednio wykwalifikowanego personelu.
Główne wady:
ryzyko odejścia menedżerów - przedsiębiorców.
7. Strategia Venture capital i szkolenia.
Główne korzyści:
możliwość dostępu do nowej technologii i / lub do nowego rynku.
Główne wady:
mało prawdopodobne, aby był to decydujący…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)