To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ĆWICZENIE III
STRATEGIE UCZENIA SIĘ
Strategie
Sprawiają, że: uczenie się jest bardziej efektywne
Ułatwiają i przyspieszają proces uczenia się
Ułatwiają powtarzanie
Strategie powtarzania:
Podkreślanie:
Ułatwia znalezienie ważnej części tekstu
Zapiski na marginesie:
Najczęściej są to komentarze do podkreślonego tekstu
Strategie według Arendsa
Strategie opracowywanie:
Notowanie:
W notatkach:
a) powinniśmy stosować nagłówki
b) powinniśmy pisać źródła z których pochodzi materiał
c) można stawać odwołania strzałki jednak nie powinno być ich zbyt wiele,
Analogie:
Są to porównania dwóch zbliżonych cech rzeczy lub idei np.
Płuca są jak balon napełniają się powietrzem.
Strategie organizowania:
Grupowanie:
Ułatwia zapamiętywanie szeregu cyfr i skojarzenie danej grupy np. z datą urodzin
482219911410
48- kod Polski, 22 kod Warszawy, 1991 rok urodzenia, 1410 Bitwa pod Grunwaldem
Akronimy:
Jest to wyraz utworzony z pierwszych liter słów, które musimy zapamiętać np.
z pierwszych liter wyrazów: awokado, longon, acerola, salak, rambutan, oliwki,
pitanga można utworzyć wyraz parasol
Akrostychy:
Jest to metoda podobna do akrostychów jednakże z pierwszych liter wyrazów układa
się zdania np.
poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela można ułożyć
zdanie Pewnego wieczoru ślimak czuł powiew spalonego narcyza.
Strategie według Ewy Czerniawskiej
Strategie poznawcze, są to działania ukierunkowane na przetwarzanie i
zapamiętywanie materiału. Mogą mieć charakter strategii powtarzania,
opracowywania lub organizowania.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)