Strategie marek produktów - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 567
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategie marek produktów - wykład - strona 1 Strategie marek produktów - wykład - strona 2

Fragment notatki:

  Strategie marek produktów     Marka  (brand)   - To  symbol  będący nazwą lub/i kombinacją znaków graficznych – reprezentujący firmę lub/i towar na  rynku, odróżniający je od firm i towarów konkurencyjnych.   - To równocześnie  zespół cech , które w subiektywnym odczuciu uczestników rynku reprezentuje sobą firm  lub towar oznaczony tym symbolem.     Znak towarowy  (firmowy, handlowy, znak marki)   – to marka lub jej część, która jest prawnie chroniona i stanowi wyłączną własność jednego właściciela.  Strategia marki indywidualnej  - przedsiębiorstwo oznacza swój każdy produkt lub linię produktów inną  marką.   - pozwala na działanie w różnych branżach   - pozwala na działanie w różnych segmentach rynku   - możliwość posiadania kilku silnych marek w jednej grupie produktów   - wizerunki poszczególnych marek nie kolidują ze sobą   - wizerunek przedsiębiorstwa jest mniej istotny dla efektów, jakie uzyskują poszczególne marki   - brak korzyści rynkowych wynikających ze wzajemnego wspierania marek wizerunkiem innych marek i  właściciela   - każda z marek musi niezależnie prowadzić swoje działania promocyjne   - wysokie nakłady na promocję     Strategia marki rodzinnej  - wszystkie produkty przedsiębiorstwa są oznaczone jedną marką.   - silny i jednoznaczny obraz grupy lub marki   - wspomaga działania promocyjne i zdecydowanie obniża ich koszty   - łatwiej wprowadzić na rynek nowe wyroby pod już znaną i akceptowaną marką   - automatyczna utrata wartości często uznawanych marek lokalnych, które zostały wchłonięte   - porażka jednego z przedsięwzięć rzutuje na wszystkie pozostałe   - ograniczona możliwość różnicowania produktów     Strategia marki kombinowanej  polega na częściowym zastosowaniu zasad obowiązujących w strategii marki  rodzinnej i strategii marki indywidualnej.     Opakowanie  - gotowy wytwór, który zwykle posiada odpowiednią konstrukcję, mający na celu:   - ochronę opakowanego produktu przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych (lub odwrotnie –  ochronę otoczenia przed szkodliwym działaniem produktu)   - umożliwiający przemieszczenie produktów podczas magazynowania, transportu, sprzedaży i użytkowania   - informujący o zawartości   - dzięki swej estetyce oddziaływujący na kupującego   - posiadający walory ekonomiczne     Cykl życia produktu  to okres, w którym produkt pozostaje na rynku. Rozpoczyna się on w momencie  wprowadzenia wyrobu na rynek, a kończy wtedy, gdy nie znajduje on już nabywców. Większość produktów  ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz