To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Strategie marek produktów Marka (brand) - To symbol będący nazwą lub/i kombinacją znaków graficznych – reprezentujący firmę lub/i towar na rynku, odróżniający je od firm i towarów konkurencyjnych. - To równocześnie zespół cech , które w subiektywnym odczuciu uczestników rynku reprezentuje sobą firm lub towar oznaczony tym symbolem. Znak towarowy (firmowy, handlowy, znak marki) – to marka lub jej część, która jest prawnie chroniona i stanowi wyłączną własność jednego właściciela. Strategia marki indywidualnej - przedsiębiorstwo oznacza swój każdy produkt lub linię produktów inną marką. - pozwala na działanie w różnych branżach - pozwala na działanie w różnych segmentach rynku - możliwość posiadania kilku silnych marek w jednej grupie produktów - wizerunki poszczególnych marek nie kolidują ze sobą - wizerunek przedsiębiorstwa jest mniej istotny dla efektów, jakie uzyskują poszczególne marki - brak korzyści rynkowych wynikających ze wzajemnego wspierania marek wizerunkiem innych marek i właściciela - każda z marek musi niezależnie prowadzić swoje działania promocyjne - wysokie nakłady na promocję Strategia marki rodzinnej - wszystkie produkty przedsiębiorstwa są oznaczone jedną marką. - silny i jednoznaczny obraz grupy lub marki - wspomaga działania promocyjne i zdecydowanie obniża ich koszty - łatwiej wprowadzić na rynek nowe wyroby pod już znaną i akceptowaną marką - automatyczna utrata wartości często uznawanych marek lokalnych, które zostały wchłonięte - porażka jednego z przedsięwzięć rzutuje na wszystkie pozostałe - ograniczona możliwość różnicowania produktów Strategia marki kombinowanej polega na częściowym zastosowaniu zasad obowiązujących w strategii marki rodzinnej i strategii marki indywidualnej. Opakowanie - gotowy wytwór, który zwykle posiada odpowiednią konstrukcję, mający na celu: - ochronę opakowanego produktu przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych (lub odwrotnie – ochronę otoczenia przed szkodliwym działaniem produktu) - umożliwiający przemieszczenie produktów podczas magazynowania, transportu, sprzedaży i użytkowania - informujący o zawartości - dzięki swej estetyce oddziaływujący na kupującego - posiadający walory ekonomiczne Cykl życia produktu to okres, w którym produkt pozostaje na rynku. Rozpoczyna się on w momencie wprowadzenia wyrobu na rynek, a kończy wtedy, gdy nie znajduje on już nabywców. Większość produktów
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)