strategie funkcjonowania w rzeczywistości - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 483
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
strategie funkcjonowania w rzeczywistości - omówienie - strona 1 strategie funkcjonowania w rzeczywistości - omówienie - strona 2

Fragment notatki:

Strategie funkcjonowania w rzeczywistości:
- popełnić samobójstwo, wycofać się
- wyznaczać nowe znaczenia, np. skinheadzi „White power”, uciekanie do tyłu- „za moich czasów…”, fundamentalizujemy, kolejne wytwarzające się rzeczywistości powoduje ze się od siebie oddalamy,
- próba dotarcia do realności za pomocą dekonstrukcji- jeżeli wykształcimy odpowiednie kompetencje będziemy rozumieć co się dzieje z nasza rzeczywistością. Polska edukacja trwa na stanowisku ze kultura masowa nie ma znaczenia. Kultura masowa skoncentrowana wokół lasvegazacji- jak Las Vegaz, cała kultura działa jak rozrywka. Tylko osoba która potrafi znaleźć sobie pasjonującą pracę jest postrzegany jako człowiek sukcesu. Praca się zmienia, czy zmienia się edukacja?
Edukacja powinna być radością, przyjemnością. Nad- ideologia rozrywki: redukuje wszystkie treści kulturowe do rozrywki. Wczesna edukacja- dzieci uczą się przez zabawę. Zaczęto utożsamiać szkołę z rozrywką. Kultura konsumpcyjna zagarnia coraz większa przestrzeń życia. „Więźnięcie człowieka w pułapce dwóch wieczności: rasy i duszy”. Rasa: rodzina, itp. dusza: radosna niczym nie ograniczona konsumpcja.
Dwa typy polityki tożsamości:
rasy: oddaje tożsamość typu brzytwa- plemienną
duszy: radosny Mac świat, człowiek jak niemowlę pragnie wciągnąć więcej i więcej.
Bałkanizacja świata- tam gdzie identyfikujemy się przez kategorie tradycyjne tam szukamy co nas różni od innych. Izolacja, Czystki, eksterminacja bywają przez to. z drugiej strony Mac świat: homogenizacja, integracja. Te mniejsze słabsze kultury są dominowane przez te najsilniejsze.
Tożsamość hybrydyczna- nie zawsze do siebie pasują, nie tworzą stałej stałości. Tożsamość złożona z odrębnych kawałków, wzajemnie wymienne- nie ma stałych.
Tożsamość koncentryczna- wzajemnie nakładające się elementy. Są pewne stałe ale funkcjonują na różne sposoby w różnych okolicznościach. Zakładamy maskę stosowna do określonych okoliczności. To w jakich grupach funkcjonujemy definiuje to jakie z tych stałych zostają uruchomione. Wzajemnie przeplatające się grupy tożsamości, to oznacza ze egzystujemy w społ. pozbawionym wzorców. Zadanie konstruowania tożsamości tą są indywidualne zasady. Kontekst jest wielokrotnie upozorowany, wszystko się szybko zmienia. Wychowanie jest strasznie skomplikowana sprawą. Kontekst pedagogiczny jest b. ważny. Modele podmiotowości i generowane przez nie style wychowania:
wychowanie dyrektywne
wychowanie nie-dyrektywne (miękkie)
wychowanie z praktyki krytycznej i emancypacyjnej, przeformułowaniu ulega myślenie o podmiotowości i samej edukacji ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz