Strategie doskonalenia, specjalizacji, zubożania i zwężania jako formy dyferencjacji i koncentracji - Strategia doskonalenia - to strategia oparta na przedstawianiu na cały rynek oferty, której wartość i cena kształtują się powyżej oferty standardowej, np. Rolls-Royce, Ferrari, Mercedes, BMW. Strategia specjalizacji -polega na ofercie ponad standardowej i o wyższej cenie kierowanej jednak tylko na segment rynku, który jest z góry określony np. leworęczni, ludzie o nietypowych wymiarach, niepełnosprawni. Niektóre firmy specjalizują się w zaspokajaniu specyficznych potrzeb pewnych segmentów rynku np. samochody dla niepełnosprawnych, odzież w rozmiarach nietypowych. Strategia zubożania - polega na kierowaniu na cały rynek oferty poniżej standardu, ale po niższych cenach, do ofert tych zalicza się: wczasy posezonowe lub Poloneza. Strategia zwężania - to strategia kierowania oferty poniżej standardowej i po niższych cenach, ale kierowana do szczególnego segmentu rynku, tj. do takich odbiorców dla których oferta standardowa zawiera zbędne dodatki, np. karty kredytowe umożliwiające dokonywanie płatności tylko w kraju.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)