To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
4 TYPY DYWERSYFIKACJI RYS.17 i18
Obszar postępu - nieco lepsza oferta standardowa, nie ma możliwości zdobycia istotnej przewagi konkurencyjnej
Obszar przełomu strategicznego - tu muszą nastąpić istotne zmiany w technologii wytwarzania
12.XII.2000 STRAT EGIE DYFERENCJACJI Dyferencjacja - wyróżnianie się w zależności od oferty standardowej
TYPOLOGIA STRATEGII DYFERENCJACJI Unikatowość oferty jest dostrzegana i doceniana przez cały rynek
Unikatowość oferty jest postrzegana i doceniana przez określony segment
Wartość i cena wzrastają powyżej oferty standardowej
1 Strategia doskonalenia 3 Strategia specjalizacji Różnica dodatnia
Wartość i cena spadają poniżej oferty standardowej
2 Strategia zubożenia 4 Strategia zawężania Różnica ujemna
Segmentacje wywołane Już istniejąca segmentacja
przez podaż wywołuje podaż
1 i 2 - oferowanie produktu do całego rynku
3 i 4 - istniejąca już segmentacja wywołuje podaż
1 dostarczanie produktu powyżej oferty standardowej, cena produktu jest wyższa od oferty standardowej. Klient jest tego świadom.
Jest znakomitym sposobem na rozwijanie potencjału firmy, często standard się podwyższa. Im więcej firm ją stosuje tym standard się podwyższa.
2 oferta standardowa dla klienta jest ofertą zbyt bogatą. Klient woli kupić wersją uboższą od standardowej. Jest stosowana przez wiele firm. Firmy mogą dotrzeć do niższego obszaru rynku. Docieranie do klientów uboższych (uboższych segmentów).
3 polega na oferowaniu produktu ponad podstawowego ale oferowanego do konkretnej grupy odbiorców. Mała firma produkująca luksusowe drobiazgi - szansa na specjalizację dla niewielkiej grupy klientów.
Oferowanie lepszego produktu, bogatszego dla określonej grupy odbiorców. Produkty są droższe nawet od produktów podobnych.
4 oferowanie wersji uboższej produktu.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)