To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wykład III 28.02.2012r Strategia i jej aspekty:
Ilościowy- obejmuje zagadnienia ekonomiczno- finansowe mające na celu monitorowanie przychodów i kosztów przedsiębiorstwa; jej celem jest maksymalizacja zysku
Jakościowy- wszystkie działania, które mają na celu zadowolenia klientów, dotyczące komunikacji między konsumentem, a producentem
Środowiskowy- działanie w zakresie turystyki, prowadzące do zrównoważonego modelu turystyki
Aby zrealizować cele- przedsiębiorstwa budują strategie funkcjonalne
STRATEGIA FUNKCJONALNA FINANSOWA PERSONALNA INFORMACYJNA MARKETINGOWA USŁUGOWA
Strategia personalna dotyczy zasobów ludzkich. Produkcja produktu turystycznego wymaga dużej kreatywności. Tak samo ważna jest sprzedaż. Sprzedaż to inaczej doradztwo , wybór. Nawiązywanie więzów partnerskich między sprzedającym, a kupującym. Od osoby sprzedającej produkt wychodzą informacje, z których korzystają osoby kreujące produkt. Zarządzanie kadrami to zbiór działań zw. z ludźmi, ukierunkowany na osiąganie celów organizacji i zaspokajanie potrzeb. Jest procesem ciągłym, zmierzającym do zapewnienia organizacji właściwych ludzi na odpowiednich stanowiskach. Dążenie do idealnego modelu. Zarządzanie obejmuje szereg czynności:
Planowanie zasobów ludzkich
Rekrutacja zasobów ludzkich
Dobór kadr
Wprowadzenie do pracy
Doskonalenie i szkolenie kadr
Ocena efektywności- jasne kryteria, które pomogą nam ocenić przydatność pracowników na poszczególnych stanowiskach
Awanse, kary
Planowanie kariery Modele przy organizowaniu funkcji personalnych: Model sita- opiera się na założeniu, że człowiek jest jaki jest i zmienić go jest trudno; wybieramy najlepszych, pozbywamy się najgorszych. Główną rolę odgrywa rekrutacja, po której jest selekcja
Model kapitału ludzkiego- oparty na lojalności, zaangażowaniu, chęci do współpracy; pracownicy zatrudniani są z myślą o długookresowym stażu. Rozwój, a nie konkurencja. Rekrutacja Pierwszym etapem w rekrutacji jest analiza stanowiska - jakie potrzeby kadrowe będziemy mięli. Drugi krok to aktywne poszukiwania pracowników - wysyłanie informacji w różnych obszarach. Kolejny prowadzenie selekcji; weryfikacja informacji o kandydacie i ocena potencjalnego kandydata. Dwa typy rekrutacji:
Wewnętrzna- dotyczy tych pracowników, którzy już są w naszym zasobie
Zewnętrzna: - segmentowa( potrzebni są ludzie w doświadczeniem)
- szeroka( osoby niekoniecznie z doświadczeniem, ale z umiejętnościami Szkolenia- przygotowanie nowych pracowników do pracy, a także utrzymanie i poprawienie jakości przez pracowników, którzy do tej pory danej pracy nie wykonywali.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)