Sterowanie ruchem na drogach szybkiego ruchu (DSR)

Nasza ocena:

5
Pobrań: 42
Wyświetleń: 1295
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Sterowanie ruchem na drogach szybkiego ruchu (DSR) - strona 1 Sterowanie ruchem na drogach szybkiego ruchu (DSR) - strona 2

Fragment notatki:

Sterowanie ruchem na drogach szybkiego ruchu (DSR)    ruch na wjazdach     ruch na odcinkach międzyrzędowych (ostrzeganie kierowców, sterowanie prędkością,  sterowanie ruchem na pasach, informacja dla kierowców)     systemy informacji w sieci lub korytarzu     systemy teleinformatyczne     Elementy systemu-źródła informacji;    detektory na wjazdach    detektory przejazdu    detektory wykrywające zakłócenia    czujniki ochrony środowiska i warunków atmosferycznych    kamery TV    telefony i sygnały alarmowe    patrole lotnicze i drogowe    DETEKTORY;  stykowe, pneumatyczne, magnetyczne, indukcyjne, ultradźwiękowe (radarowe),     video-detektory (optyczne, OCR)  * DETEKTORY INDUKCYJNE-  możliwość określenia; rodzaju pojazdów (do 12 typów), prędkości  pojazdów, rozstaw osi, odstępy między pojazdami.  * DETEKTORY PNEUMATYCZNE - możliwość określenia liczby pojazdów, rozstaw osi, prędkości i odstęp  między pojazdami, rodzaj pojazdów (do 4 typów).    Elementy systemu-komunikacja;  1)transmisja danych, 2)transmisja obrazu, 3)transmisja głosowa  Elementy systemu- prezentacja informacji;  1.  radio autostradowe  2.  służby drogowe  3.  sygnalizacja świetlna w korytarzu  4.  znaki ostrzegawcze na drogach szybkiego ruchu  5.  zmienne znaki informacyjne na DSR  6.  zmienne znaki informacyjne w korytarzach  7.  sterowanie ruchem na wjazdach    DZIAŁANIA SYSTEMU;  1.  reagowanie na wypadki  2.  ograniczenie dopływu ruchu na określonych wjazdach  3.  zalecanie jazdy z optymalna prędkością   4.  kierowanie na trasy równoległe  5.  podawanie niezbędnych informacji  6.  uprzywilejowanie ruchu komunikacji zbiorowej  *znaki zmiennej treści=znaki pryzmowe  *STACJE METEOROLOGICZNE - temperatura, stan nawierzchni, widoczność, temperatura  nawierzchni, rodzaj i intensywność opadów.    ZADANIA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM NA A4    1.  sterowanie i zarządzanie prędkością;    wyrównywanie prędkości w potoku ruchu    ograniczenie prędkości w formie prędkości zalecanej    zmniejszenie prędkości ze względu na pogodę    zmniejszenie prędkości przez ostrzeżenie o możliwościach wystąpienia zatoru  2.  sterowanie i zarzadzanie ruchem na pasach;    nakaz jazdy tylko prawym pasem    wyłączenie pasa ruchu lub całej jezdni w sytuacjach incydentalnych  3.  kierowanie na trasy alternatywne;    zdarzenia awaryjne    wyczerpanie się przepustowości  4.  informacja o aktualnych warunkach ruchowych;    znaki odległości i czasu przejazdu do głównych punktów węzłowych  ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz