To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Sterowanie ruchem na drogach szybkiego ruchu (DSR) ruch na wjazdach ruch na odcinkach międzyrzędowych (ostrzeganie kierowców, sterowanie prędkością, sterowanie ruchem na pasach, informacja dla kierowców) systemy informacji w sieci lub korytarzu systemy teleinformatyczne Elementy systemu-źródła informacji; detektory na wjazdach detektory przejazdu detektory wykrywające zakłócenia czujniki ochrony środowiska i warunków atmosferycznych kamery TV telefony i sygnały alarmowe patrole lotnicze i drogowe DETEKTORY; stykowe, pneumatyczne, magnetyczne, indukcyjne, ultradźwiękowe (radarowe), video-detektory (optyczne, OCR) * DETEKTORY INDUKCYJNE- możliwość określenia; rodzaju pojazdów (do 12 typów), prędkości pojazdów, rozstaw osi, odstępy między pojazdami. * DETEKTORY PNEUMATYCZNE - możliwość określenia liczby pojazdów, rozstaw osi, prędkości i odstęp między pojazdami, rodzaj pojazdów (do 4 typów). Elementy systemu-komunikacja; 1)transmisja danych, 2)transmisja obrazu, 3)transmisja głosowa Elementy systemu- prezentacja informacji; 1. radio autostradowe 2. służby drogowe 3. sygnalizacja świetlna w korytarzu 4. znaki ostrzegawcze na drogach szybkiego ruchu 5. zmienne znaki informacyjne na DSR 6. zmienne znaki informacyjne w korytarzach 7. sterowanie ruchem na wjazdach DZIAŁANIA SYSTEMU; 1. reagowanie na wypadki 2. ograniczenie dopływu ruchu na określonych wjazdach 3. zalecanie jazdy z optymalna prędkością 4. kierowanie na trasy równoległe 5. podawanie niezbędnych informacji 6. uprzywilejowanie ruchu komunikacji zbiorowej *znaki zmiennej treści=znaki pryzmowe *STACJE METEOROLOGICZNE - temperatura, stan nawierzchni, widoczność, temperatura nawierzchni, rodzaj i intensywność opadów. ZADANIA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM NA A4 1. sterowanie i zarządzanie prędkością; wyrównywanie prędkości w potoku ruchu ograniczenie prędkości w formie prędkości zalecanej zmniejszenie prędkości ze względu na pogodę zmniejszenie prędkości przez ostrzeżenie o możliwościach wystąpienia zatoru 2. sterowanie i zarzadzanie ruchem na pasach; nakaz jazdy tylko prawym pasem wyłączenie pasa ruchu lub całej jezdni w sytuacjach incydentalnych 3. kierowanie na trasy alternatywne; zdarzenia awaryjne wyczerpanie się przepustowości 4. informacja o aktualnych warunkach ruchowych; znaki odległości i czasu przejazdu do głównych punktów węzłowych
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)