Inteligentne systemy transportowe (ITS) w miastach

Nasza ocena:

3
Pobrań: 245
Wyświetleń: 2030
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Inteligentne systemy transportowe (ITS) w miastach - strona 1 Inteligentne systemy transportowe (ITS) w miastach - strona 2 Inteligentne systemy transportowe (ITS) w miastach - strona 3

Fragment notatki:

INTELIGENTNE SYSTEMY TRANSPORTOWE (ITS) W MIASTACH      Czynniki rozwoju miejskich ITS;  1)  ruch w miastach charakteryzuje się szczególną złożonością ruchu miejskiego wynikającą z;    znanego rozproszenia ruchu    dużej liczby użytkowników    wysokiej nieliniowości    wysokiej niestacjonarności    wysokiej niejednorodności  2)  efektywność sterowania ruchem;    sposób wyboru programów sygnalizacji na skrzyżowaniach    metody przyłączenia sygnałów    system koordynacji danych i kontroli utrzymania systemu    KLASYFIKACJA PODSTAWOWA SYSTEMÓW STEROWANIA RUCHEM;     metody sterowania;  makrosterowanie, mikrosterowanie, sterowanie hierarchiczne     poziom koordynacji;  centralna, lokalna, mieszana     wybór programu;  prognoza, pomiar ruchu        Aplikacje sterowania ruchem;  1.   Liniowe;  MAXBAND, SIGPROG, KORD, KORS  2.   I Generacja;  TRANSYT, SIGOP  3.   II Generacja;  RTOP, Zmodyfikowany SIGOP, CRONOS, TUC  4.   III Generacja;  SIGOP-U, CYRANO, SCATS, MOTION  5.   IV Generacja;  SCOOT, TRACS, MRRSM, MOVA  6.   V Generacja;  UTOPIA-SPOT, OKNA-CZASOWE, MSR ZOOR      ***IM WYŻSZA GENERACJA TYM CZĘŚCIEJ SIĘ DOSTOSOWUJEMY    ***SPLIT- mamy 2 kierunki    ***OFFSET-różnica czasu między zmianą zapalenia się zielonego światła na dwóch skrzyżowaniach    *** Różnicą między makrosterowaniem off-line i on-line jest to, że w systemie  on-line mamy  detektory, zaś w off-line detektory nie występują    TRISTAR ; koszt całkowity to 184mln zł, przewidywany koniec budowy w 2014roku, jest to system  sterowania ruchem UCTS, efektem wdrożenia systemu będzie skrócenie globalnego czasu przejazdu  wszystkich pojazdów o minimum 5,5% oraz skrócenie czasu podróży o minimum 6,5%.  Cele;   1.  poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego  2.  bardziej efektywne wykorzystanie istniejącej infrastruktury drogowej i transportowej  3.  zmniejszenie zatłoczenia w podstawowym układzie dróg i ulic  4.  monitorowanie i ochrona środowiska naturalnego  5.  bardziej efektywny nadzór nad funkcjonowaniem poszczególnych elementów systemu  transportu  6.  sprawniejsze zarządzanie ratownictwem drogowym  7.  usprawnienie przekazywania informacji o funkcjonowaniu systemu transportu kierowcom i  podróżnym  EWOLUCJA METOD STEROWANIA RUCHEM W MIASTACH;   Liniowe  - KOORDYNACJA LINIOWA    Cykliczne sterowanie na ciągach komunikacyjnych „zielona fala”    System oparty o maksymalizacje sumy szerokości wiązek koordynacyjnych    System prosty w odbiorze i w budowie    Szybki do nauki dla stałych użytkowników 

(…)

… koncepcji internalizacji kosztów zewnętrznych transportu w myśl zasady
”użytkownik/zanieczyszczający płaci”
6. Konieczność indywidualnego obciążania poszczególnych użytkowników opłatami (zgodnie z
kosztem krańcowym)
Elastyczność systemów EFC
1. Możliwość naliczania opłat zgodnie z;
 Przebiegiem pojazdu
 Rodzajem pojazdu (wartość emisji, nacisk na oś)
 Charakterem obszaru (miasto, strefa podmiejska
… są wykorzystywane do prognozowania długości kolejek na
następnym skrzyżowaniu
 Autodiagnostyka detektorów, sterowników lokalnych i elementów systemu łączności
 Brak bezpośredniej zależności sterowania na poszczególnych skrzyżowaniach utrudnia
zachowanie ciągłości ruchu na sieci
 Przy znanych obciążeniach system traci stabilność
V Generacja - WIELOWARSTWOWE SYSTEMY ADAPTACYJNE
UTOPIA-SPOT (wykorzystywany…

infrastruktury transportu
3. Wzrost zaangażowania kapitału prywatnego w inwestycje infrastruktury transportowej i
związane z tym poszukiwanie przychodów
4. Wzrost kosztów zewnętrznych transportu drogowego, szczególnie dotkliwy na terenach
zurbanizowanych
5. Wdrażanie koncepcji internalizacji kosztów zewnętrznych transportu w myśl zasady
”użytkownik/zanieczyszczający płaci”
6. Konieczność indywidualnego obciążania poszczególnych użytkowników opłatami (zgodnie z
kosztem krańcowym)
Elastyczność systemów EFC
1. Możliwość naliczania opłat zgodnie z;
 Przebiegiem pojazdu
 Rodzajem pojazdu (wartość emisji, nacisk na oś)
 Charakterem obszaru (miasto, strefa podmiejska)
 Klasą dróg (autostrady, drogi krajowe)
 Porą dnia (godziny szczytu, pora nocna)
 Poziomem zatłoczenia (wzrost stawki na drogach o wysokiej…
… spalin)
Wykorzystanie EFC w samochodach osobowych;
I. Wysoki koszt wyposażenia wszystkich samochodów
II. Ograniczone wykorzystanie dróg szybkiego ruchu przez auta osobowe
III. Na autostradach płatnych istnieje możliwość uiszczenia opłaty ręcznie
ViaTOLL;
 Opłata jest iloczynem przebiegu oraz stawki dla danej kategorii pojazdu, opłaty oparte są na
technologii mikrofal, urządzenia pokładowe.
 Elementy…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz