To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
INTELIGENTNE SYSTEMY TRANSPORTOWE (ITS) W MIASTACH Czynniki rozwoju miejskich ITS; 1) ruch w miastach charakteryzuje się szczególną złożonością ruchu miejskiego wynikającą z; znanego rozproszenia ruchu dużej liczby użytkowników wysokiej nieliniowości wysokiej niestacjonarności wysokiej niejednorodności 2) efektywność sterowania ruchem; sposób wyboru programów sygnalizacji na skrzyżowaniach metody przyłączenia sygnałów system koordynacji danych i kontroli utrzymania systemu KLASYFIKACJA PODSTAWOWA SYSTEMÓW STEROWANIA RUCHEM; metody sterowania; makrosterowanie, mikrosterowanie, sterowanie hierarchiczne poziom koordynacji; centralna, lokalna, mieszana wybór programu; prognoza, pomiar ruchu Aplikacje sterowania ruchem; 1. Liniowe; MAXBAND, SIGPROG, KORD, KORS 2. I Generacja; TRANSYT, SIGOP 3. II Generacja; RTOP, Zmodyfikowany SIGOP, CRONOS, TUC 4. III Generacja; SIGOP-U, CYRANO, SCATS, MOTION 5. IV Generacja; SCOOT, TRACS, MRRSM, MOVA 6. V Generacja; UTOPIA-SPOT, OKNA-CZASOWE, MSR ZOOR ***IM WYŻSZA GENERACJA TYM CZĘŚCIEJ SIĘ DOSTOSOWUJEMY ***SPLIT- mamy 2 kierunki ***OFFSET-różnica czasu między zmianą zapalenia się zielonego światła na dwóch skrzyżowaniach *** Różnicą między makrosterowaniem off-line i on-line jest to, że w systemie on-line mamy detektory, zaś w off-line detektory nie występują TRISTAR ; koszt całkowity to 184mln zł, przewidywany koniec budowy w 2014roku, jest to system sterowania ruchem UCTS, efektem wdrożenia systemu będzie skrócenie globalnego czasu przejazdu wszystkich pojazdów o minimum 5,5% oraz skrócenie czasu podróży o minimum 6,5%. Cele; 1. poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego 2. bardziej efektywne wykorzystanie istniejącej infrastruktury drogowej i transportowej 3. zmniejszenie zatłoczenia w podstawowym układzie dróg i ulic 4. monitorowanie i ochrona środowiska naturalnego 5. bardziej efektywny nadzór nad funkcjonowaniem poszczególnych elementów systemu transportu 6. sprawniejsze zarządzanie ratownictwem drogowym 7. usprawnienie przekazywania informacji o funkcjonowaniu systemu transportu kierowcom i podróżnym EWOLUCJA METOD STEROWANIA RUCHEM W MIASTACH; Liniowe - KOORDYNACJA LINIOWA Cykliczne sterowanie na ciągach komunikacyjnych „zielona fala” System oparty o maksymalizacje sumy szerokości wiązek koordynacyjnych System prosty w odbiorze i w budowie Szybki do nauki dla stałych użytkowników
(…)
… koncepcji internalizacji kosztów zewnętrznych transportu w myśl zasady
”użytkownik/zanieczyszczający płaci”
6. Konieczność indywidualnego obciążania poszczególnych użytkowników opłatami (zgodnie z
kosztem krańcowym)
Elastyczność systemów EFC
1. Możliwość naliczania opłat zgodnie z;
Przebiegiem pojazdu
Rodzajem pojazdu (wartość emisji, nacisk na oś)
Charakterem obszaru (miasto, strefa podmiejska…
… są wykorzystywane do prognozowania długości kolejek na
następnym skrzyżowaniu
Autodiagnostyka detektorów, sterowników lokalnych i elementów systemu łączności
Brak bezpośredniej zależności sterowania na poszczególnych skrzyżowaniach utrudnia
zachowanie ciągłości ruchu na sieci
Przy znanych obciążeniach system traci stabilność
V Generacja - WIELOWARSTWOWE SYSTEMY ADAPTACYJNE
UTOPIA-SPOT (wykorzystywany…
…
infrastruktury transportu
3. Wzrost zaangażowania kapitału prywatnego w inwestycje infrastruktury transportowej i
związane z tym poszukiwanie przychodów
4. Wzrost kosztów zewnętrznych transportu drogowego, szczególnie dotkliwy na terenach
zurbanizowanych
5. Wdrażanie koncepcji internalizacji kosztów zewnętrznych transportu w myśl zasady
”użytkownik/zanieczyszczający płaci”
6. Konieczność indywidualnego obciążania poszczególnych użytkowników opłatami (zgodnie z
kosztem krańcowym)
Elastyczność systemów EFC
1. Możliwość naliczania opłat zgodnie z;
Przebiegiem pojazdu
Rodzajem pojazdu (wartość emisji, nacisk na oś)
Charakterem obszaru (miasto, strefa podmiejska)
Klasą dróg (autostrady, drogi krajowe)
Porą dnia (godziny szczytu, pora nocna)
Poziomem zatłoczenia (wzrost stawki na drogach o wysokiej…
… spalin)
Wykorzystanie EFC w samochodach osobowych;
I. Wysoki koszt wyposażenia wszystkich samochodów
II. Ograniczone wykorzystanie dróg szybkiego ruchu przez auta osobowe
III. Na autostradach płatnych istnieje możliwość uiszczenia opłaty ręcznie
ViaTOLL;
Opłata jest iloczynem przebiegu oraz stawki dla danej kategorii pojazdu, opłaty oparte są na
technologii mikrofal, urządzenia pokładowe.
Elementy…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)