Statkowe urządzenia przeładunkowe

Nasza ocena:

5
Pobrań: 1687
Wyświetleń: 6167
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Statkowe urządzenia przeładunkowe  - strona 1

Fragment notatki:

Charakterystyka statkowych urządzeń przeładunkowych .    Różnorodność przewożonych ładunków suchych, rozmaitość sprzętu technicznego i  warunków wykonywania prac przeładunkowych w portach stworzyły dużą ilość sposobów  jednoczesnego wykorzystania różnych środków technicznych.  Środki techniczne do przeładunku płynnych ładunków są jednolite: w zasadzie składają się  one z lądowych i statkowych pomp oraz systemu sztywnych rurociągów i elastycznych węży.  W porównaniu z dźwigami portowymi — bramowymi czy innymi — okrętowe urządzenia  przeładunkowe posiadają niższe wskaźniki techniczno- eksploatacyjne (nośność, szybkość  podnoszenia, wysięg bomu itd.), więc jako podstawowe urządzenia przeładunkowe  są one wykorzystywane znacznie rzadziej niż środki portowe. Okrętowe urządzenia  przeładunkowe są w szerokim zakresie używane przy wykonywaniu operacji pomocniczych  takich jak: przygotowanie unosów, przesuwanie i układanie ładunków. Często są one  wykorzystywane jednocześnie z portowymi urządzeniami przeładunkowymi.     Przykłady okrętowych urządzeń przeładunkowych: bom, żuraw okrętowy, rampy, suwnica  okrętowa, manifold, pompy.  Żuraw - urządzenie dźwignicowe obsługujące przestrzeń ograniczoną stożkiem lub walcem,  którego wysokość określa maksymalna wysokość podnoszenia żurawia, a promień  podstawy – wysięg,    bom - żuraw przymasztowy na statku służący jako urządzenie przeładunkowe. Rodzaj bomu  zamocowanego do topu masztu i obracanego w poziomie za pomocą linek ( zwanych gajami).  Bom składa się z belki stalowej lub drewnianej,    suwnica - dźwignica pracująca w ruchu przerywanym wyposażona w mechanizm  podnoszenia i opuszczania: wciągarka lub wciągnik. Przeznaczona do przemieszczania  materiałów w pionie i poziomie w przestrzeni ograniczonej długością toru jazdy, wysokością  podnoszenia i opuszczania oraz szerokością mostu,    rampa przeładunkowa - Konstrukcja umożliwiająca wtaczanie pojazdów z terenu przystani  morskiej na przycumowany statek przy zmiennych poziomach wód w basenie portowym i  zmiennym zanurzeniu statku. Pomost ruchomy połączony jest z pomostem stałym,  wykonanym w postaci estakady o nachyleniu odpowiadającym dopuszczalnemu nachyleniu  dla wprowadzanych pojazdów,    przenośnik taśmowy – urządzenie transportowe o charakterze ciągłym, zwykle stosowane do  transportu materiałów sypkich lub drobnych, używane w magazynach, składowiskach,  kopalniach kruszywa, placach budów itp., a także na liniach produkcyjnych.  ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz