Stanisław Kawula - 5 okresów rozwoju w pedagogice społecznej :
okres podejmowania praktycznej działalności bez głębszej refleksji naukowej ( Pestolozii, Owen, ks B Markiewicz, F. Diesterweg
okres uprawiania pedagogiki społecznej w sposób spekulatywny, refleksja oderwana od doświadczenia ( Paul Natorp, Paul Bergennam) rozwój pedagogiki społecznej jako dyscypliny naukowej na podstawie badań empirycznych
- pojawia się metodologia badań
- pojawia się podstawowy aparat pojęciowy pedagogiki społecznej
- określony zostaje przedmiot zainteresowania badanych
Ten okres inicjuje Helena Radlińska - wprowadza pojęcie „norma”, „wzorzec”, „wiek społeczny dziecka”, „siły społeczne”
Mary Ritchmont - diagnoza społeczna
Hitlerowskie Niemcy i Rosja
okres wzrostu ilościowego badań empirycznych, badania dotyczące głownie rodziny i szkoły
okres nakreślania nowych kierunków badanych i podsumowań
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)