Sprawozdanie z praktyki eksploatacyjnej

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1036
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Sprawozdanie z praktyki eksploatacyjnej - strona 1

Fragment notatki:

Sprawozdanie z praktyki eksploatacyjnej. Praktykę morską odbywałem na dwóch statkach. Na pierwszym z nich, m/v Horizon, od  08.11.1996 do 11.04.1997 pływałem na wachcie 12-16 i 00-04. Od 12.04.1997 do 05.06.1997  pływałem na wachcie 0800-1200 i 2000-2400. Po 05.06.1997, do końca pobytu, czyli  11.07.1997, pełniłem wachtę 0400-0800 i 1600-2000. Praktykę rozpocząłem na Karaibach.  M/v Horizon to statek wycieczkowy (46811RT 1700 pasażerów + 600 osób załogi). W tym  czasie obsługiwał trasę: - Sobota: San Juan, - Niedziela: Isla Catalina, - Poniedziałek: w morzu, - Wtorek: Barbados, - Środa: Martinique, - Czwartek: Antigua, - Piątek: STThomas. Pod koniec kwietnia opuściliśmy Karaiby i 01.05.1997 przeszliśmy Kanał Panamski.  05.05.1997 Acapulco, 07.05.1997 Cabo San Lucas, 09.05.1997 San Diego, 10.05.1997 Los Angeles, 13.05.1997 San Francisco, 17.05.1997 przypłynęliśmy do Vancouver i rozpoczęliśmy rejsy na trasie alaskańskiej: - 1 tydzień z Vancouver do Seward przez Juneau, Ketchikan, Skagway, - 2 tydzień tą samą trasą w odwrotnej kolejności. Drugi statek na którym odbywałem praktykę (15.08.97 – 19.09.1997) to Inowrocław,  pływający na stałej trasie Gdynia – Felixstowe – Kingston Upon Hull. Od 15.07.1997 do  29.07.1997 pełniłem wachtę 0000-0400 i 1200-1800. Później pływałem na wachcie trzeciego  oficera 0800-1200 i 1800-2400. FELIXSTOWE Felixstowe jest portem położonym bardzo korzystnie, ze względu na doskonałą, naturalną  osłonę od wiatru i falowania. Wraz z innymi portami tworzy zespół portowy Harwich,  rozciągający się od Tamizy do rzeki Humber. Felixstowe jest obecnie największym  terminalem kontenerowym w Wielkiej Brytanii.  Pilotaż: Statki zbliżające się do zespołu portów Harwich, Felixstowe, Ipswich i Mistley i wymagają  pilotażu powinny zawiadomić Harwich Operations Control 8 godzin przed Harwich Approach  Buoy, podając ETA, wyporność, zanurzenie, port wyjścia i port przeznaczenia. Potwierdzenie ETA powinno nastąpić nie później niż 3 godziny przed wymienioną wyżej  boją. Jeżeli podróż morska trwa mniej niż osiem godzin statek powinien podać ETA po  wyjściu z portu. Statki wychodzące z portu powinny zameldować potrzebę pilotażu na dwie  godziny przed wyjściem. Miejse wejścia pilota na statki wchodzące do portu musi być ustalone z Harwich Operations  Control zgodnie z zanurzeniem statku i istniejące okoliczności. Kotwicowiska: Statki oczekujące na pilota powinny kotwiczyć na Deep Water Anchorage w odległości 2,5  mili na wschód od Latarniowca Sunk lub King’s Channel Anchorage w odległości 3 mil na 

(…)

… dokładnie z mostku lecz niewidoczne
od strony dziobu.
Każdy statek powinien nosić flagę lub flagi oznaczające numer nadany statkowi na przejście.
MONA PASSAGE i PRZEJŚCIE MIĘDZY ST. LUCIA I ST. VINCENT
Prawie pół roku mojej praktyki spędziłem na wodach Morza Karaibskiego. Rejon ten jest
dosyć trudny w żegludze. Mona Passage to najbardziej uczęszczane wejście na Morze
Karaibskie. Przepływają tędy zarówno…
… jest najdogodniejszą drogą morską łączącą wody Bałtyku z Morzem Północnym. Ze
względu na naturalne ograniczenia głębokości (szczególnie przy stawie Drøgden) jest
dostępny tylko dla statków o niedużym zanurzeniu. Statki o dużym zanurzeniu mogą
przechodzić alternatywnym, zachodnim szlakiem. Obydwa podzielone są na kilka torów,
oznaczonych linią na mapach admiralicji.
Warunki naturalne:
Sund można uznać za rejon bezpływowy. Różnica między MHHW a MLLW nie przekracza
30cm.
Jesienią warunki przejścia są bardzo dogodne. Sund jest dobrze chroniony od częstych
sztormów panujących na Morzu Północnym lub Bałtyku. Zimą często występuje zlodzenie,
zwłaszcza przy zawietrznym, zachodnim brzegu.
Budowa tunelu:
Rozpoczęta inwestycja budowy tunelu pod Sundem prowadzi do znacznych utrudnień
podczas przejścia w okolicach Kopenhagi…
…-o tonową cysternę.
Holowniki:
Do pięciu holowników może asystować statkowi podczas jego przejścia kanałem. Dodatkowo
w porcie znajdują się 3 holowniki dokujące. Holowniki nasłuchują na kanale 69,71 i 16.
UKF:
Kanały:
-
16 bezpieczeństwo,
-
9
-
71 VTS i raporty,
-
6
-
69 holowniki,
-
20 asysta radarowa,
pilotaż i ETA,
pilotówki,
Regulacje lokalne:
Zgodnie z lokalnym prawem, zespół portów Harwich narzuca…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz