To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
FELIXSTOWE. Felixstowe jest portem położonym bardzo korzystnie, ze względu na doskonałą, naturalną osłonę od wiatru i falowania. Wraz z innymi portami tworzy zespół portowy Harwich, rozciągający się od Tamizy do rzeki Humber. Felixstowe jest obecnie największym terminalem kontenerowym w Wielkiej Brytanii. Pilotaż: Statki zbliżające się do zespołu portów Harwich, Felixstowe, Ipswich i Mistley i wymagają pilotażu powinny zawiadomić Harwich Operations Control 8 godzin przed Harwich Approach Buoy, podając ETA, wyporność, zanurzenie, port wyjścia i port przeznaczenia. Potwierdzenie ETA powinno nastąpić nie później niż 3 godziny przed wymienioną wyżej boją. Jeżeli podróż morska trwa mniej niż osiem godzin statek powinien podać ETA po wyjściu z portu. Statki wychodzące z portu powinny zameldować potrzebę pilotażu na dwie godziny przed wyjściem. Miejse wejścia pilota na statki wchodzące do portu musi być ustalone z Harwich Operations Control zgodnie z zanurzeniem statku i istniejące okoliczności. Kotwicowiska: Statki oczekujące na pilota powinny kotwiczyć na Deep Water Anchorage w odległości 2,5 mili na wschód od Latarniowca Sunk lub King’s Channel Anchorage w odległości 3 mil na południowy-zachód od Latarniowca Sunk. Statki płynące przez Cork powinny korzystać z Bawdsey Anchorage lub Cork Anchorage na północ od wejścia do Kanału Harwich. Wewnątrz Zatoki Harwich znajdują się: - Platters Anchorage na południe od boi Pitching Ground, - Kotwicowiska Shelf i River Stour, obydwa dla małych statków. Podejście: Do portu Felixstowe możemy podchodzić z kilku kierunków: - SE: Trasa do kanału podejściowego prowadzi obok latarniowca Sunk i Roughs Tower. - SE w przypadku statków o dużym zanurzeniu: w takim wypadku należy ominąć Rough Light Bouy od północy, po minięciu Treshpld i South Ship Head. - Podchodzą bezpośrednio ze wschodu lub z kierunku NE można bezpośrednio kierować się w stronę kanału podejściowego. W kanale podejściowym utrzymywana jest minimalna głębokość 12.5 metra. Szerokość kanału wynosi 550 metrów. Początkowo prowadzi na zachód potem skręca na północny- zachód i północ. Kanał jest dobrze oznakowany bojami stron szlaku żeglownego systemu IALA A. Blackmans Head to stawa wyznaczająca początek falochronu o długości znajdującego się na północ od szlaku żeglownego i chroniącego wejście przed nadmiernym falowaniem. Niebezpieczeństwo podczas podejścia mogą stanowic: - Cliff Foot Rock znajdująca się przed główką falochronu w odległości 2,5 kabla w
(…)
… poruszający się pod prąd pływowy powinien ustąpić statkowi płynącemu w
przeciwnym kierunku.
-
Jeśli Kapitanat Portu nie wyrazi specjalnej zgody, żaden statek nie może nawigować
pomiędzy Guard Buoy a Rolling Ground, jeżeli w czasie tym znajduje się w kanale statek
specjalny, definiowany jako statek o długości większej niż 80 metrów, z ładunkiem
alkoholu napędowego, paliw, substancji toksycznych, palnych i innych substancji
niebezpiecznych.
-
Statek o napędzie mechanicznym, w drodze, który musi zmienić kurs o więcej niż 135°, w
każdych warunkach widzialności, powinien nadać 4 krótkie dźwięki, a następnie sygnały
przewidziane w prawidle 34 COLREG.
-
Statek odchodzący od kei lub podnoszący kotwicę powinien nadać sygnał ciągły, a jeżeli
korzysta z holownika, powinien zrobić to holownik.
-
Przy widzialności mniejszej…
… nabrzeżnych, 45 35-cio tonowych dźwigów mobilnych.
Paliwo może być dostarczone na statek zarówno z barek lub rurociągiem z nabrzeża.
Wymagane jest 24-o godzinne uprzedzenie.
W porcie rozmieszczone są darmowe kontenery na śmieci. Możliwe jest też usunięcie brudnej
wody lub olei na 20-o tonową cysternę.
Holowniki:
Do pięciu holowników może asystować statkowi podczas jego przejścia kanałem. Dodatkowo
w porcie…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)