Przyrodnicze podstawy projektowania i eksploatacji portów - Kotwicowisko

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 532
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Przyrodnicze podstawy projektowania i eksploatacji portów - Kotwicowisko - strona 1

Fragment notatki:

OLD SAN JUAN (PUERTO RICO) Old San Juan położone jest na północny-zachód od San Juan,stolicy Puerto Rico, na  półwyspie o tej samej nazwie. Na półwyspie, od jego wewnętrznej, południowej strony  znajduje się 14 terminali statków pasażerskich. M/v Horizon, na którym odbywałem praktykę,  podchodził zawsze do terminala 3, oznaczonego tą cyfrą na mapce. Pilotaż: W przypadku trampów stacja pilotowa powinna być zawiadomiona na 24 godziny przed  przybyciem statku. Informacja o wejściu powinna być potwierdzona drogą radiową na  2  godziny przed wejściem. W wypadku liniowców wystarczało dwugodzinne potwierdzenie. Zgodnie z locją pilot powinien wchodzić na statek w odległości 3 mil, zawsze jednak było to  5-6 kabli przed pierwszą boją kanału Bar. Ocean Atlantycki Old San Juan 3 B a r  C h a n n e l 1 3 .7 m . An eg ad o C ha nn el 10 .9 7m . San Juan Light Isla Cabras Light Kotwicowiska: Kotwicowisko „E” dla statków o dużym zanurzeniu położone było na SE od Półwyspu Old  San Juan, przy Isla Grande. Głębokość kotwicowiska jest nie mniejsza od 10,97m. Kotwicują  tam statki poddane kwarantannie lub oczekujące na odprawę. Kotwicowisko „F” znajduje się na zachód od kanału Anegado. Korzystanie wymaga  specjalnego pozwolenia Kapitanatu Portu U.S. Coast Guard. Używane jest przez statki  przewożące materiały wybuchowe i łatwopalne. Kotwicowisko małych statków i jachtów „D” znajduje się w Kanale San Antonio na wschód  od terminali pasażerskich. Podejście: Do San Juan podchodziliśmy zawsze od wschodniej strony, idąc w odległości 3 mil od  brzegu. Gdy znajdowaliśmy się na trawersie San Juan Light zmienialiśmy kurs w lewo kładąc  się na światła nabieżnika wyznaczające środek Bar Channel – 187¾ ° (zawsze wchodziliśmy  do San Juan w porze nocnej). Zgodnie z prawem lokalnym po przejściu linii łączącej światło  Isla Carbas Light z San Juan Light statek obowiązują amerykańskie przepisy prawa drogi i  oznakowania szlaków żeglownych. Kanały Bar i Andegado są dobrze oznakowane bojami –  od zachodu są to boje o parzystych numerach od 2 do 14, od wschodu są to boje nieparzyste  od 1 do 13. Lokalne przepisy nakładają na statek konieczność poruszania się z prędkością nie  mniejszą niż 10 węzłów, ze względu na częste wschodnie wiatry, uderzające w statek po  wyjściu zza zasłony wysokiego półwyspu. Jest to dosyć trudne w przypadku statku o długości  240 metrów i chyba bezcelowe – m/v Horizon wyposażony był  w trzy silne stery  strumieniowe, dwa na dziobie i  jeden na rufie. Po wyjściu z Andegado Channel statek 

(…)

… i jeden na rufie. Po wyjściu z Andegado Channel statek
zwalniał do prędkości 4 węzłów i skręcał na wschód w
kierunku kei nr.3. Manewr cumowania był utrudniony ze
względu na małą długość kei. Cumy i szpringi rufowe wożone
były motorówkami na dalby, które połączone były z keją
drewnianymi kładkami. Na dziobie i rufie cumowano pięcioma
cumami i dwoma szpringami. Wszystkie liny były z tworzywa
sztucznego.
Infrastruktura portowa:
Serwis holowników prowadzony jest przez prywatną firmę, prowadzącą nasłuch na kanale 16.
Paliwo podawane na statki z barek, lub z cystern koncernów Shell, Esso lub Texaco.
Przeprowadzanie napraw prowadzi kilka niezależnych firm, w tym jedna dysponująca suchym
dokiem długości 670 stóp przy nabrzeżu 16-ym i mniejszym, 200-u stopowym dokiem
pływającym.
Regulacje lokalne:
o wyjścia na ląd…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz