Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 189
Wyświetleń: 763
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw-opracowanie - strona 1

Fragment notatki:

Co to jest CSR?
CSR to społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. W swoim pierwotnym ujęciu wskazywała na obowiązki jakie przedsiębiorcy mają wobec społeczeństwa. Obecnie coraz częściej postrzegana jest jako element zarządzania organizacją - każda organizacja wywiera różnorodne wpływy na swoje otoczenie i powinna nimi zarządzać. CSR to działania podejmowane przez organizację w celu wywarcia wpływu na społeczeństwo, w którym ta organizacja istnieje, np. udział w dobrowolnych akcjach charytatywnych. To transparentne praktyki biznesowe oparte na wartościach etycznych i szacunku dla pracowników, społeczeństw i środowiska oraz wspierające trwały sukces przedsiębiorstwa. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa jest procesem, który umożliwia zarządzanie relacjami z różnorodnymi grupami interesariuszy, mającymi wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa dotyczy:
Działalności nakierowanej na ochronę środowiska i ekologię
Wymiaru społecznego i ekonomicznego
Zarządzania relacjami z interesariuszami
Działań dobrowolnych
Zalety CSR:
Przedsiębiorstwa funkcjonują w społeczeństwie, w którym obowiązują określone normy zachowań, dlatego powinny brać odpowiedzialność za swoje decyzje i działania, by nie łamać powszechnie obowiązujących zasad.
Każda organizacja biznesowa wywiera wpływ na swoje otoczenie, dlatego powinna brać pod uwagę wszystkie podmioty narażone na ten wpływ.
Przedsiębiorstwa często dysponują zasobami, które są potrzebne do rozwiązywanie problemów.
Synergia działań międzysektorowych daje wymierne korzyści beneficjentom działań.
Zaplanowane i zintegrowane działania mogą przynieść wymierne korzyści zarówno firmie jak i jej interesariuszom.
Budowanie zaufania społeczeństwa do organizacji biznesowych.
Wady CSR:
Zyskowność to jedyny cel organizacji biznesowej
Społeczna odpowiedzialność to jedyne narzędzie poprawy wizerunku
Przedsiębiorstwa nie zostały powoływane do rozwiązywania problemów społecznych
Dodatkowy koszt i obciążenie dla przedsiębiorców
Ingerencja w sferę niebezpośrednio związaną z funkcjonowaniem przedsiębiorstw może rodzić dodatkowe dylematy etyczne.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz